Startseite UB

Chancen situierten Lernens in der Lehrerbildung - Theoretische Analyse und empirische Überprüfung -

URN to cite this document: urn:nbn:de:bvb:355-opus-8643

Mörtl-Hafizovic, Dzenana (2007) Chancen situierten Lernens in der Lehrerbildung - Theoretische Analyse und empirische Überprüfung -. PhD, Universität Regensburg

[img]
Preview
License: Publishing license for publications including print on demand
PDF
Download (4MB)
[img]
Preview
PDF
Download (41MB)

Abstract (German)

Die vorliegende Arbeit beschäftigt sich mit der Frage, inwiefern Ansätze situierten Lernens in der Lehrerbildung dazu beitragen können, künftige Lehrer/innen besser für die komplexen Anforderungen an das Lehrerhandeln vorzubereiten. Auf der Grundlage einer theoretischen Analyse zum Lernpotenzial situierter Lernbedingungen in der Lehrerbildung unter Berücksichtigung der Persönlichkeitsvariable ...

plus

Translation of the abstract (English)

The presented work investigates how situated-learning concepts may contribute to the education of teachers to better prepare the prospective teachers for the complex requirements of teaching. Situated learning conditions in the domain of written-language acquisition and written-language didactic have been devised based upon a theoretical analysis of the learning potential in the education of ...

plus


Export bibliographical data

Item Type:Thesis of the University of Regensburg (PhD)
Date:3 October 2007
Referee:Prof. Dr. Maria Fölling-Albers
Date of exam:14 June 2006
Institutions:Psychology and Pedagogy > Institut für Pädagogik > Lehrstuhl für Grundschulpädagogik und didaktik (Prof. Dr. Maria Fölling-Albers)
Keywords:Situiertes Lernen , Lernsituation , Lehrerbildung , Ambiguitätstoleranz , situierte Lernbedingungen , situated learning , situated learning conditions , education of teachers , tolerance of ambiguity
Subjects:300 Social sciences > 370 Education
Status:Published
Refereed:Yes, this version has been refereed
Created at the University of Regensburg:Yes
Owner: Universitätsbibliothek Regensburg
Deposited On:27 Oct 2009 12:09
Last Modified:13 Mar 2014 12:20
Item ID:10588
Owner Only: item control page
  1. University

University Library

Publication Server

Contact person
Gernot Deinzer

Telefon 0941 943-2759
Contact