Startseite UR

An implementation and empirical evaluation of an exploration environment with different tutoring strategies

Schmalhofer, Franz und Kühn, Otto und Charron, Rhona und Messamer, Paula (1990) An implementation and empirical evaluation of an exploration environment with different tutoring strategies. Behavior research methods, instruments & computers 22 (2), S. 179-183.

[img]
Vorschau
PDF
Download (539kB)

Zusammenfassung

An exploration environment and tutoring strategies were developed for the first few hours of learning the programming language LISP. In this environment, the amount of exploratory and receptive learning can be systematically manipulated. In an experimental study with three different learning conditions, learning in a basic exploration environment (without an automated tutor) was compared to ...

plus


Bibliographische Daten exportieren



Dokumentenart:Artikel
Datum:1990
Institutionen:Psychologie, Pädagogik und Sportwissenschaft > Institut für Psychologie
Dewey-Dezimal-Klassifikation:100 Philosophie und Psychologie > 150 Psychologie
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Unbekannt / Keine Angabe
An der Universität Regensburg entstanden:Unbekannt / Keine Angabe
Eingebracht am:28 Apr 2010 10:55
Zuletzt geändert:13 Mrz 2014 13:20
Dokumenten-ID:14537
Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags

Downloads

Downloads im Monat während des letzten Jahres

  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de

Dissertationen: dissertationen@ur.de

Forschungsdaten: daten@ur.de

Ansprechpartner