Startseite UR

Market commitment, export market entry strategy and success: conceptual framework and empirical examination

Helm, Roland (2004) Market commitment, export market entry strategy and success: conceptual framework and empirical examination. International Journal of Globalisation and Small Business 1 (1), S. 58-78.

Im Publikationsserver gibt es leider keinen Volltext zu diesem Eintrag.


Zusammenfassung

In this article, the relevance of factors that are thought to influence the success of different institutional forms, such as subsidiaries, equity or contractual joint ventures or direct exports in foreign markets, will briefly be discussed. An eclectic theoretical framework will be built using several theoretical approaches. This framework is tested as a whole using data collected at the level ...

plus


Bibliographische Daten exportieren



Dokumentenart:Artikel
Datum:2004
Institutionen:Wirtschaftswissenschaften > Institut für Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl für Betriebswirtschaft, insbesondere Strategisches Industriegütermarketing (Prof. Dr. Roland Helm)
Stichwörter / Keywords:market success, export market entry strategy, market commitment, competitive advantage, success factors, foreign markets, market variables
Dewey-Dezimal-Klassifikation:300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Ja, diese Version wurde begutachtet
An der Universität Regensburg entstanden:Unbekannt / Keine Angabe
Eingebracht am:17 Nov 2010 09:37
Zuletzt geändert:15 Jul 2011 10:27
Dokumenten-ID:18070
Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de

Dissertationen: dissertationen@ur.de

Forschungsdaten: daten@ur.de

Ansprechpartner