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The increasing Anglicisation of Tok Pisin: an analysis of the Wantok corpus

URN to cite this document: urn:nbn:de:bvb:355-epub-197053

Zimmermann, Janna Lisa (2011) The increasing Anglicisation of Tok Pisin: an analysis of the Wantok corpus. PhD, Universität Regensburg

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Abstract (English)

Based on the hypothesis that the influence of English is increasing in Papua New Guinea, the present study investigates the development of the lexicon of Tok Pisin. This dissertation aims to show the increasing Anglicisation by means of a corpus analysis. The texts chosen cover a period of over 30 years (from 1972 – 2004) and were taken from Wantok, the only newspaper that appears in Tok Pisin. ...

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Translation of the abstract (German)

Ausgehend von der Hypothese, dass der Einfluss des Englischen in Papua Neuguinea immer mehr zunimmt, untersucht die vorliegende Arbeit die Entwicklung des Wortschatzes von Tok Pisin. Anhand einer Korpusanalyse soll die zunehmende Anglisierung verdeutlicht werden. Das Korpus, das auf der Zeitung Wantok basiert und mehr als 250.000 Wörter enthält, umfasst einen Zeitraum von über 30 Jahren (von 1972 ...

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Item Type:Thesis of the University of Regensburg (PhD)
Date:4 March 2011
Referee:Prof. em. Dr. Herbert E. Brekle and Prof. Dr. Johannes Helmbrecht
Date of exam:14 December 2010
Institutions:Languages and Literatures > Institut für Information und Medien, Sprache und Kultur (I:IMSK) > Lehrstuhl für Allgemeine und vergleichende Sprachwissenschaft
Research groups and research centres:Not selected
Keywords:Tok Pisin, Wantok, corpus, Anglicisation, lexicon, lexical change, post-creole continuum, word formation, affixation, loans, acronyms, backformation, clipping, reduplication, multifunctionality, synonyms, homonyms, productivity, Anglisierung, Korpus, lexikalischer Wandel, postkreolisches Kontinuum, Wortbildung, Affigierung, Entlehnung, Akronymie, Rückbildung, Kürzung, Reduplikation, Multifunktionalität, Synonymie, Homonymie, Produktivität
Subjects:400 Language > 400 Language, Linguistics
Status:Published
Refereed:Yes, this version has been refereed
Created at the University of Regensburg:Yes
Owner: Universitätsbibliothek Regensburg
Deposited On:04 Mar 2011 16:20
Last Modified:13 Mar 2014 16:58
Item ID:19705
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