Startseite UR

A Model of Heterogeneous Multicategory Choice for Market Basket Analysis

Dippold, Katrin und Hruschka, Harald (2011) A Model of Heterogeneous Multicategory Choice for Market Basket Analysis. Regensburger Diskussionsbeiträge zur Wirtschaftswissenschaft 456, Working Paper.

[img]
Vorschau
PDF
Download (1MB)

Zum ReconPapers-Eintrag dieses Artikels


Zusammenfassung

Based on market basket data, multicategory purchase incidence models analyze demand interdependencies between product categories. We propose a finite mixture multivariate logit model to derive segment-specific intercategory effects of market basket purchase. Under the assumption that only a fraction of intercategory effects are significant, we exclude irrelevant effects by variable selection. ...

plus


Bibliographische Daten exportieren



Dokumentenart:Monographie (Working Paper)
Schriftenreihe der Universität Regensburg:Regensburger Diskussionsbeiträge zur Wirtschaftswissenschaft
Datum:19 April 2011
Institutionen:Wirtschaftswissenschaften > Institut für Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl für Marketing (Prof. Dr. Harald Hruschka)
Themenverbund:Nicht ausgewählt
Identifikationsnummer:
WertTyp
RePEc:bay:rdwiwi:20580RePEc Handle
Stichwörter / Keywords: Marketing, market basket analysis, finite mixture model, variable selection, multivariate logistic regression, pseudo likelihood estimation, maximum likelihood approximation, multicategory purchase incidence models
Dewey-Dezimal-Klassifikation:300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Nie, das Dokument wird nicht wissenschaftlich begutachtet werden
An der Universität Regensburg entstanden:Ja
Eingebracht am:19 Apr 2011 11:40
Zuletzt geändert:07 Apr 2014 09:00
Dokumenten-ID:20580
Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags

Downloads

Downloads im Monat während des letzten Jahres

  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de

Dissertationen: dissertationen@ur.de

Forschungsdaten: daten@ur.de

Ansprechpartner