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Valuing Customer Portfolios under Risk-Return-Aspects: A Model-based Approach and its Application in the Financial Services Industry

Buhl, Hans Ulrich und Heinrich, Bernd (2008) Valuing Customer Portfolios under Risk-Return-Aspects: A Model-based Approach and its Application in the Financial Services Industry. Academy of Marketing Science review 12 (5).

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Zusammenfassung

For identifying and selecting the most profitable customers in terms of the shareholder value, the Customer Lifetime Val-ue (CLV) gained broad attention in marketing literature. However, in this paper, the authors argue that the CLV does not take into account the risk associated with customer relationships and consequently does not conform to the principle of shareholder value. Therefore, a ...

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Dokumentenart:Artikel
Datum:2008
Institutionen:Wirtschaftswissenschaften > Institut für Wirtschaftsinformatik > Lehrstuhl für Wirtschaftsinformatik II (Prof. Dr. Bernd Heinrich)
Themenverbund:Nicht ausgewählt
Stichwörter / Keywords:customer profitability, customer portfolio, customer segment valuation, financial services industry
Dewey-Dezimal-Klassifikation:300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Ja, diese Version wurde begutachtet
An der Universität Regensburg entstanden:Unbekannt / Keine Angabe
Eingebracht am:30 Jan 2012 12:57
Zuletzt geändert:18 Nov 2015 14:50
Dokumenten-ID:23202
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