Startseite UR

Actiotope model and self-regulated learning

Ziegler, Albert und Stöger, Heidrun und Grassinger, Robert (2011) Actiotope model and self-regulated learning. Psychological Test and Assessment Modeling 53, S. 161-179.

Im Publikationsserver gibt es leider keinen Volltext zu diesem Eintrag.

Andere URL zum Volltext: http://www.psychologie-aktuell.com/fileadmin/download/ptam/1-2011_20110328/08_Ziegler.pdf


Zusammenfassung

Research on self-regulated learning takes two central perspectives on the learning process, that of the learning individual and that of the accompanying environmental factors. We suggest combining both of these perspectives in a systemic model, the actiotope model. 399 pupils in fifth and sixth grade were examined at three points in time: prior to the introduction of a new subject ...

plus


Bibliographische Daten exportieren



Dokumentenart:Artikel
Datum:2011
Institutionen:Psychologie, Pädagogik und Sportwissenschaft > Institut für Pädagogik > Lehrstuhl für Schulpädagogik (Prof. Dr. Heidrun Stöger)
Stichwörter / Keywords:self-regulated learning; actiotope; goal setting; monitoring; planning
Dewey-Dezimal-Klassifikation:300 Sozialwissenschaften > 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Ja, diese Version wurde begutachtet
An der Universität Regensburg entstanden:Unbekannt / Keine Angabe
Eingebracht am:14 Mrz 2012 11:09
Zuletzt geändert:14 Mrz 2012 11:09
Dokumenten-ID:23571
Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de

Dissertationen: dissertationen@ur.de

Forschungsdaten: daten@ur.de

Ansprechpartner