Startseite UR

DQ Metrics: A Novel Approach to Quantify Timeliness and its Application in CRM

Heinrich, Bernd und Kaiser, Marcus und Klier, Mathias (2007) DQ Metrics: A Novel Approach to Quantify Timeliness and its Application in CRM. In: 12th International Conference on Information Quality (ICIQ), 2007, University of Cambridge.

[img]
Vorschau
PDF
Download (179kB)

Zusammenfassung

The importance of customer relationship management (CRM) has increased during the last decade. Thus information systems and particularly the quality of customer data are highly relevant for conducting CRM efficiently. Due to the importance of using up-to-date data, this paper analyzes how the data quality dimension timeliness can be quantified. Based on several requirements (e.g. normalization ...

plus


Bibliographische Daten exportieren



Dokumentenart:Konferenz- oder Workshop-Beitrag (Paper)
Datum:2007
Institutionen:Wirtschaftswissenschaften > Institut für Wirtschaftsinformatik > Lehrstuhl für Wirtschaftsinformatik II (Prof. Dr. Bernd Heinrich)
Wirtschaftswissenschaften > Institut für Wirtschaftsinformatik > Professur für Wirtschaftsinformatik - Qualitätsmanagement und Qualitätssicherung (Prof. Dr. Mathias Klier)
Stichwörter / Keywords:Data Quality (DQ), Metric, Timeliness, Customer Relationship Management (CRM)
Dewey-Dezimal-Klassifikation:300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Unbekannt / Keine Angabe
An der Universität Regensburg entstanden:Unbekannt / Keine Angabe
Eingebracht am:28 Mrz 2012 15:01
Zuletzt geändert:25 Nov 2015 13:41
Dokumenten-ID:23632
Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags

Downloads

Downloads im Monat während des letzten Jahres

  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de

Dissertationen: dissertationen@ur.de

Forschungsdaten: daten@ur.de

Ansprechpartner