Startseite UR

Analyzing Data Quality Investments in CRM - A Model-based Approach

Heinrich, Bernd und Helfert, Markus (2003) Analyzing Data Quality Investments in CRM - A Model-based Approach. In: 8th International Conference on Informations Quality (ICIQ), 2003, Massachusetts Institut of Technology.

[img]
Vorschau
PDF
Download (186kB)

Zusammenfassung

Known as Customer Relationship Management (CRM) in recent years a concept for business that focuses customers is often discussed in research and practice. After initially extraordinary expectations, numerous CRM projects fail. Thereby as one of the major reasons an overestimated and poor data quality is very frequently mentioned. Many authors assume a positive correlation between data quality and ...

plus


Bibliographische Daten exportieren



Dokumentenart:Konferenz- oder Workshop-Beitrag (Paper)
Datum:2003
Institutionen:Wirtschaftswissenschaften > Institut für Wirtschaftsinformatik > Lehrstuhl für Wirtschaftsinformatik II (Prof. Dr. Bernd Heinrich)
Stichwörter / Keywords:Data Quality, Data Quality Effects, Customer Relationships, Customer Relationship Management
Dewey-Dezimal-Klassifikation:300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Unbekannt / Keine Angabe
An der Universität Regensburg entstanden:Unbekannt / Keine Angabe
Eingebracht am:13 Apr 2012 08:13
Zuletzt geändert:17 Nov 2015 15:27
Dokumenten-ID:23811
Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags

Downloads

Downloads im Monat während des letzten Jahres

  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de

Dissertationen: dissertationen@ur.de

Forschungsdaten: daten@ur.de

Ansprechpartner