Startseite UR

Tracing error-related knowledge in interview data: Negative knowledge in elder care nursing

Gartmeier, Martin und Gruber, Hans und Heid, Helmut (2010) Tracing error-related knowledge in interview data: Negative knowledge in elder care nursing. Educational Gerontology 36 (9), 733–752.

Im Publikationsserver gibt es leider keinen Volltext zu diesem Eintrag.

Zum Artikel beim Verlag (über DOI)

Andere URL zum Volltext: http://dx.doi.org/10.1080/03601271003680588


Zusammenfassung

This paper empirically investigates elder care nurses' negative knowledge. This form of experiential knowledge is defined as the outcome of error-related learning processes, focused on how something is not, on what not to do in certain situations or on deficits in one's knowledge or skills. Besides this definition, we presume the existence of other forms of negative knowledge that relate to elder ...

plus


Bibliographische Daten exportieren



Dokumentenart:Artikel
Datum:2010
Institutionen:Psychologie, Pädagogik und Sportwissenschaft > Institut für Pädagogik > Lehrstuhl für Pädagogik III (Prof. Dr. Hans Gruber)
Identifikationsnummer:
WertTyp
10.1080/03601271003680588DOI
Stichwörter / Keywords:Nursing
Dewey-Dezimal-Klassifikation:300 Sozialwissenschaften > 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Unbekannt / Keine Angabe
An der Universität Regensburg entstanden:Unbekannt / Keine Angabe
Eingebracht am:12 Okt 2012 12:48
Zuletzt geändert:12 Okt 2012 12:48
Dokumenten-ID:26195
Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de

Dissertationen: dissertationen@ur.de

Forschungsdaten: daten@ur.de

Ansprechpartner