Startseite UR

Learning to apply: From "school garden instruction" to technology-based learning environments

Mandl, Heinz und Gruber, Hans und Renkl, Alexander (1996) Learning to apply: From "school garden instruction" to technology-based learning environments. In: Vosniadou, Stella und Corte, E. de und Glaser, R. und Mandl, Heinz, (eds.) International perspectives on the design of technology-supported learning environments. Erlbaum, Mahwah, NJ, 307–321. ISBN 978-0805818536.

Im Publikationsserver gibt es leider keinen Volltext zu diesem Eintrag.


Zusammenfassung

Language English Discusses alternative instructional models which address the problem of teaching knowledge applicable to later life and the schools' function of enculturation, and relates them to the German Reformpaedagogik (reform education, RP) of the early 20th century. Empirical studies of knowledge application among vocational and university students of economics and medicine are reviewed, ...

plus


Bibliographische Daten exportieren



Dokumentenart:Buchkapitel
Datum:1996
Institutionen:Psychologie, Pädagogik und Sportwissenschaft > Institut für Pädagogik > Lehrstuhl für Pädagogik III (Prof. Dr. Hans Gruber)
Stichwörter / Keywords:Technology
Dewey-Dezimal-Klassifikation:300 Sozialwissenschaften > 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Unbekannt / Keine Angabe
An der Universität Regensburg entstanden:Unbekannt / Keine Angabe
Eingebracht am:26 Okt 2012 11:53
Zuletzt geändert:26 Okt 2012 11:53
Dokumenten-ID:26384
Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de

Dissertationen: dissertationen@ur.de

Forschungsdaten: daten@ur.de

Ansprechpartner