Startseite UR

Relations between vocational teachers' characteristics of professionalism and their innovative work behaviour

Messmann, Gerhard und Mulder, Regina H. und Gruber, Hans (2010) Relations between vocational teachers' characteristics of professionalism and their innovative work behaviour. Empirical research in vocational education and training 2 (1), 21–40.

Im Publikationsserver gibt es leider keinen Volltext zu diesem Eintrag.


Zusammenfassung

"Innovative work behaviour of teachers is important to develop innovations in vocational colleges. However, it depends on individual characteristics, in particular professional knowledge, professional performance and professional development. To investigate the role of these attributes, a questionnaire study with 60 vocational teachers was conducted. The study showed that characteristics of ...

plus


Bibliographische Daten exportieren



Dokumentenart:Artikel
Datum:2010
Institutionen:Psychologie, Pädagogik und Sportwissenschaft > Institut für Pädagogik > Lehrstuhl für Pädagogik III (Prof. Dr. Hans Gruber)
Stichwörter / Keywords:Deutschland
Dewey-Dezimal-Klassifikation:300 Sozialwissenschaften > 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Unbekannt / Keine Angabe
An der Universität Regensburg entstanden:Unbekannt / Keine Angabe
Eingebracht am:12 Okt 2012 12:06
Zuletzt geändert:12 Okt 2012 12:06
Dokumenten-ID:26396
Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de

Dissertationen: dissertationen@ur.de

Forschungsdaten: daten@ur.de

Ansprechpartner