Startseite UR

E-Learning in universities: Supporting help-seeking processes by instructional prompts

Schworm, Silke und Gruber, Hans (2012) E-Learning in universities: Supporting help-seeking processes by instructional prompts. British Journal of Educational Technology 43 (2), 272–281.

Im Publikationsserver gibt es leider keinen Volltext zu diesem Eintrag.

Zum Artikel beim Verlag (über DOI)


Zusammenfassung

University students are more responsible than school students for their own learning. The role of self-regulated learning increases in virtual e-learning course environments. Academic help-seeking is an important strategy of self-regulated learning, but many students fail to use this strategy appropriately. A lack of information and a perceived threat of help-seeking may cause this effect. Among ...

plus


Bibliographische Daten exportieren



Dokumentenart:Artikel
Datum:2012
Institutionen:Psychologie, Pädagogik und Sportwissenschaft > Institut für Pädagogik > Lehrstuhl für Pädagogik III (Prof. Dr. Hans Gruber)
Identifikationsnummer:
WertTyp
10.1111/j.1467-8535.2011.01176.xDOI
Dewey-Dezimal-Klassifikation:300 Sozialwissenschaften > 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Unbekannt / Keine Angabe
An der Universität Regensburg entstanden:Unbekannt / Keine Angabe
Eingebracht am:11 Okt 2012 09:36
Zuletzt geändert:11 Okt 2012 09:36
Dokumenten-ID:26427
Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de

Dissertationen: dissertationen@ur.de

Forschungsdaten: daten@ur.de

Ansprechpartner