Startseite UR

List-method directed forgetting can be selective: Evidence from the 3-list and the 2-list tasks

Kliegl, Oliver und Pastötter, Bernhard und Bäuml, Karl-Heinz T. (2013) List-method directed forgetting can be selective: Evidence from the 3-list and the 2-list tasks. Memory & Cognition 41 (3), S. 452-464.

Im Publikationsserver gibt es leider keinen Volltext zu diesem Eintrag.


Zusammenfassung

When people are cued to forget previously studied irrelevant information and study new information instead, such cuing typically leads to forgetting of the precue information. But what do people forget if before the forget cue is provided, both irrelevant and relevant information have been encoded? Using relatively short item lists, we examined in a series of 3 experiments whether subjects are ...

plus


Bibliographische Daten exportieren



Dokumentenart:Artikel
Datum:2013
Institutionen:Psychologie, Pädagogik und Sportwissenschaft > Institut für Psychologie > Lehrstuhl für Psychologie IV (Entwicklungs- und Kognitionspsychologie) - Prof. Dr. Karl-Heinz Bäuml
Stichwörter / Keywords:episodic memory, forgetting, directed forgetting, selectivity
Dewey-Dezimal-Klassifikation:100 Philosophie und Psychologie > 150 Psychologie
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Ja, diese Version wurde begutachtet
An der Universität Regensburg entstanden:Ja
Eingebracht am:11 Okt 2012 09:43
Zuletzt geändert:28 Mrz 2013 15:08
Dokumenten-ID:26472
Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de

Dissertationen: dissertationen@ur.de

Forschungsdaten: daten@ur.de

Ansprechpartner