Startseite UR

Linking Multi-Category Purchases to Latent Activities of Shoppers: Analysing Market Baskets by Topic Models

URN zum Zitieren dieses Dokuments:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-307478
DOI zum Zitieren dieses Dokuments:
10.5283/epub.30747
Hruschka, Harald

Dies ist die aktuelle Version dieses Eintrags.

[img]
Vorschau
PDF
(137kB)
[img]
Vorschau
PDF
(181kB)
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 15 Sep 2014 12:00


Zusammenfassung

We investigate the application of two topic models, latent Dirichlet allocation (LDA) and the correlated topic model (CTM), to market basket analysis. Topic models measure the association between observed purchases and underlying latent activities of shoppers by conceiving each basket as random mixture of latent activities. We explain the structure of the two topic models ...

plus


Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner