Startseite UR

Providing Extrinsic Reward for Test Performance Undermines Long-Term Memory Acquisition

URN zum Zitieren dieses Dokuments:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-330024
DOI zum Zitieren dieses Dokuments:
10.5283/epub.33002
Kuhbandner, Christof ; Aslan, Alp ; Emmerdinger, Kathrin ; Murayama, Kou
[img]
Vorschau
PDF
(534kB)
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 14 Jan 2016 15:47



Zusammenfassung

Based on numerous studies showing that testing studied material can improve long-term retention more than restudying the same material, it is often suggested that the number of tests in education should be increased to enhance knowledge acquisition. However, testing in real-life educational settings often entails a high degree of extrinsic motivation of learners due to the common practice of ...

plus


Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner