Startseite UR

Content knowledge and pedagogical content knowledge in Taiwanese and German mathematics teachers

URN zum Zitieren dieses Dokuments:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-342524
DOI zum Zitieren dieses Dokuments:
10.5283/epub.34252
Kleickmann, T. ; Richter, D. ; Kunter, M. ; Elsner, J. ; Besser, M. ; Krauss, Stefan ; Cheo, M. ; Baumert, J.
[img]PDF
(969kB) - Nur für Mitarbeiter des Archivs
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 10 Aug 2016 09:19


Zusammenfassung

In comparing content knowledge (CK) and pedagogical content knowledge (PCK) of Taiwanese and German inservice mathematics teachers, the present study examines whether the two-dimensional structure of teachers' subject matter knowledge is cross-culturally invariant and whether differences in teacher education and in teacher selection are reflected in teachers' subject matter knowledge. The results ...

plus


Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner