Startseite UR

Incidental vocabulary acquisition from stories: Second and fourth graders learn more from listening than reading

URN zum Zitieren dieses Dokuments:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-344734
DOI zum Zitieren dieses Dokuments:
10.5283/epub.34473
Suggate, Sebastian ; Lenhard, W. ; Neudecker, E. ; Schneider, Wolfgang
[img]
Vorschau
Lizenz: Allianz- bzw. Nationallizenz
PDF - Veröffentlichte Version
(968kB)
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 26 Aug 2016 05:28



Zusammenfassung

Both reading and language experiences contribute to vocabulary development, but questions remain as to what effect each has and when. This article investigates the effects that reading, telling and sharing a story have on vocabulary acquisition. Children (N = 37) were told nine stories in a randomized, single-blind and counterbalanced 2 × 3 mixed design. The between-subjects variable was grade (2 ...

plus


Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner