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Educational Challenge of Health Information Systems’ Interoperability

Blobel, Bernd (2007) Educational Challenge of Health Information Systems’ Interoperability. Methods of Information in Medicine 46 (1), S. 52-56.

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Zusammenfassung

Objectives: As health care develops from an organization- centered via service-centered (disease management) towards a person-centered system (favored homecare, patient monitoring, body area networks), information systems involved have to be semantically interoperable, process-related, decision-supportive, context-sensitive, user-oriented, and trustworthy. Methods: The aforementioned paradigm ...

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Dokumentenart:Artikel
Datum:2007
Institutionen:Medizin > Zentren des Universitätsklinikums Regensburg > EHealth Competence Center
Stichwörter / Keywords:Health information systems, formal models, meta-languages, education
Dewey-Dezimal-Klassifikation:600 Technik, Medizin, angewandte Wissenschaften > 610 Medizin
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Ja, diese Version wurde begutachtet
An der Universität Regensburg entstanden:Unbekannt / Keine Angabe
Eingebracht am:14 Okt 2008 12:33
Zuletzt geändert:12 Nov 2009 04:08
Dokumenten-ID:4189
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