Startseite UR

Allocation of catalogs to collective customers based on semiparametric response models

Baumgartner, Bernhard und Hruschka, Harald (2005) Allocation of catalogs to collective customers based on semiparametric response models. European Journal of Operational Research 162 (3), S. 839-849.

Im Publikationsserver gibt es leider keinen Volltext zu diesem Eintrag.

Zum Artikel beim Verlag (über DOI)


Zusammenfassung

Most approaches to the problem of catalog allocation focus on the decision to send one catalog to an addressee. In practice there is the important group of “collective customers”, who submit catalogs to acquaintances to collect their orders. Therefore collective customers should often obtain more than one catalog. We propose a profit maximization approach based on semiparametric generalized ...

plus


Bibliographische Daten exportieren



Dokumentenart:Artikel
Datum:Mai 2005
Institutionen:Wirtschaftswissenschaften > Institut für Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl für Marketing (Prof. Dr. Harald Hruschka)
Identifikationsnummer:
WertTyp
10.1016/j.ejor.2003.10.017DOI
Stichwörter / Keywords:Marketing; Semiparametric models; Generalized additive models; Catalog-allocation
Dewey-Dezimal-Klassifikation:300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Unbekannt / Keine Angabe
An der Universität Regensburg entstanden:Unbekannt / Keine Angabe
Eingebracht am:11 Dez 2008 12:57
Zuletzt geändert:05 Aug 2009 13:49
Dokumenten-ID:5138
Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de

Dissertationen: dissertationen@ur.de

Forschungsdaten: daten@ur.de

Ansprechpartner