Startseite UR

An empirical comparison of the validity of a neural net based multinomial logit choice model to alternative model specifications

Hruschka, Harald und Fettes, Werner und Probst, Markus (2004) An empirical comparison of the validity of a neural net based multinomial logit choice model to alternative model specifications. European Journal of Operational Research 159 (1), S. 166-180.

Im Publikationsserver gibt es leider keinen Volltext zu diesem Eintrag.

Zum Artikel beim Verlag (über DOI)


Zusammenfassung

Applications of choice models to brand purchase data as a rule specify a linear deterministic utility function. We estimate deterministic utility by means of a neural net able to approximate any continuous multivariate function and its derivatives to a desired level of precision. We compare this model to related alternatives both with linear and nonlinear utility functions. Alternatives with ...

plus


Bibliographische Daten exportieren



Dokumentenart:Artikel
Datum:November 2004
Institutionen:Wirtschaftswissenschaften > Institut für Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl für Marketing (Prof. Dr. Harald Hruschka)
Identifikationsnummer:
WertTyp
10.1016/S0377-2217(03)00410-7DOI
Stichwörter / Keywords:Choice model; Multilayer perceptron; Marketing; Neural networks; Brand choice
Dewey-Dezimal-Klassifikation:300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Unbekannt / Keine Angabe
An der Universität Regensburg entstanden:Unbekannt / Keine Angabe
Eingebracht am:18 Dez 2008 12:22
Zuletzt geändert:05 Aug 2009 13:50
Dokumenten-ID:5364
Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de

Dissertationen: dissertationen@ur.de

Forschungsdaten: daten@ur.de

Ansprechpartner