Startseite UR

Genetic Algorithms for product design: how well do they really work?

Steiner, Winfried und Hruschka, Harald (2003) Genetic Algorithms for product design: how well do they really work? International Journal of Market Research 45 (2), S. 229-240.

Im Publikationsserver gibt es leider keinen Volltext zu diesem Eintrag.


Zusammenfassung

Recently, Balakrishnan and Jacob (1996) have proposed the use of Genetic Algorithms (GA) to solve the problem of identifying an optimal single new product using conjoint data. Here we extend and evaluate the GA approach with regard to the more general problem of product line design. We consider profit contribution as a firm's economic criterion to evaluate product design decisions and illustrate ...

plus


Bibliographische Daten exportieren



Dokumentenart:Artikel
Datum:2003
Institutionen:Wirtschaftswissenschaften > Institut für Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl für Marketing (Prof. Dr. Harald Hruschka)
Dewey-Dezimal-Klassifikation:300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Unbekannt / Keine Angabe
An der Universität Regensburg entstanden:Unbekannt / Keine Angabe
Eingebracht am:19 Dez 2008 07:10
Zuletzt geändert:05 Aug 2009 13:50
Dokumenten-ID:5380
Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de

Dissertationen: dissertationen@ur.de

Forschungsdaten: daten@ur.de

Ansprechpartner