Anzahl der Einträge: 14.
2013
Krauss, Stefan ,
Blum, W.,
Brunner, M.,
Neubrand, M.,
Baumert, J.,
Kunter, M.,
Besser, M. und
Elsner, J.
(2013)
Mathematics Teachers’ Domain-Specific Professional Knowledge: Conceptualization and Test Construction in COACTIV.
In:
Kunter, Mareike und
Baumert, Jürgen und
Blum, Werner und
Klusmann, Uta und
Krauss, Stefan und
Neubrand, Michael, (eds.)
Cognitive activation in the mathematics classroom and professional competence of teachers : results from the COACTIV project.
Mathematics teacher education, 8.
Springer, New York, S. 147-174.
ISBN 978-1-4614-5148-8; 978-1-4614-5149-5.
Zugang zum Volltext eingeschränkt.
Baumert, J.,
Kunter, M.,
Blum, W.,
Klusmann, U.,
Krauss, Stefan und
Neubrand, M.
(2013)
Professional Competence of Teachers, Cognitively Activating Instruction, and the Development of Students’ Mathematical Literacy (COACTIV).
In:
Kunter, Mareike und
Baumert, Jürgen und
Blum, Werner und
Klusmann, Uta und
Krauss, Stefan und
Neubrand, Michael, (eds.)
Cognitive activation in the mathematics classroom and professional competence of teachers : results from the COACTIV project.
Mathematics teacher education, 8.
Springer, New York, S. 1-21.
ISBN 978-1-4614-5148-8; 978-1-4614-5149-5.
Zugang zum Volltext eingeschränkt.
Kunter, M.,
Baumert, J.,
Blum, W.,
Klusmann, U.,
Krauss, Stefan und
Neubrand, M.
(2013)
Publications from the COACTIV Research Program (January 2013).
In:
Kunter, Mareike und
Baumert, Jürgen und
Blum, Werner und
Klusmann, Uta und
Krauss, Stefan und
Neubrand, Michael, (eds.)
Cognitive activation in the mathematics classroom and professional competence of teachers : results from the COACTIV project.
Mathematics teacher education, 8.
Springer, New York, S. 369-374.
ISBN 978-1-4614-5148-8; 978-1-4614-5149-5.
Zugang zum Volltext eingeschränkt.
Neubrand, M.,
Jordan, A.,
Krauss, Stefan ,
Blum, W. und
Löwen, K.
(2013)
Task Analysis in COACTIV: Examining the Potential for Cognitive Activation in German Mathematics Classrooms.
In:
Kunter, Mareike und
Baumert, Jürgen und
Blum, Werner und
Klusmann, Uta und
Krauss, Stefan und
Neubrand, Michael, (eds.)
Cognitive activation in the mathematics classroom and professional competence of teachers : results from the COACTIV project.
Mathematics teacher education, 8.
Springer, New York, S. 125-144.
ISBN 978-1-4614-5148-8; 978-1-4614-5149-5.
Zugang zum Volltext eingeschränkt.
Kleickmann, T.,
Richter, Dirk,
Kunter, M.,
Elsner, Jürgen,
Besser, M.,
Krauss, Stefan und
Baumert, Jürgen
(2013)
Teachers' Content Knowledge and Pedagogical Content Knowledge: The Role of Structural Differences in Teacher Education.
Journal of Teacher Education 64, S. 90-106.
Löwen, K.,
Baumert, J.,
Kunter, M.,
Krauss, Stefan und
Brunner, M.
(2013)
The COACTIV Research Program: Methodological Framework.
In:
Kunter, Mareike und
Baumert, Jürgen und
Blum, Werner und
Klusmann, Uta und
Krauss, Stefan und
Neubrand, Michael, (eds.)
Cognitive activation in the mathematics classroom and professional competence of teachers : results from the COACTIV project.
Mathematics teacher education, 8.
Springer, New York, S. 79-96.
ISBN 978-1-4614-5148-8; 978-1-4614-5149-5.
Zugang zum Volltext eingeschränkt.
Brunner, M.,
Anders, Y.,
Hachfeld, A. und
Krauss, Stefan
(2013)
The Diagnostic Skills of Mathematics Teachers.
In:
Kunter, Mareike und
Baumert, Jürgen und
Blum, Werner und
Klusmann, Uta und
Krauss, Stefan und
Neubrand, Michael, (eds.)
Cognitive activation in the mathematics classroom and professional competence of teachers : results from the COACTIV project.
Mathematics teacher education, 8.
Springer, New York, S. 229-248.
ISBN 978-1-4614-5148-8; 978-1-4614-5149-5.
Zugang zum Volltext eingeschränkt.
2011
Neubrand, M.,
Jordan, A.,
Krauss, Stefan ,
Blum, W. und
Löwen, K.
(2011)
Aufgaben im COACTIV- Projekt: Einblicke in das Potenzial für kognitive Aktivierung im Mathematikunterricht.
In:
Kunter, Mareike und
Baumert, Jürgen und
Blum, Werner und
Klusmann, Uta und
Krauss, Stefan und
Neubrand, Michael, (eds.)
Professionelle Kompetenz von Lehrkräften : Ergebnisse des Forschungsprogramms COACTIV.
Waxmann, Münster, S. 115-132.
ISBN 978-3-8309-2433-3; 978-3-8309-7433-8.
Zugang zum Volltext eingeschränkt.
Blum, W.,
Krauss, Stefan und
Neubrand, M.
(2011)
COACTIV - Ein mathematikdidaktisches Projekt?
In:
Kunter, Mareike und
Baumert, Jürgen und
Blum, Werner und
Klusmann, Uta und
Krauss, Stefan und
Neubrand, Michael, (eds.)
Professionelle Kompetenz von Lehrkräften : Ergebnisse des Forschungsprogramms COACTIV.
Waxmann, Münster, S. 329-343.
ISBN 978-3-8309-2433-3; 978-3-8309-7433-8.
Zugang zum Volltext eingeschränkt.
Brunner, M.,
Anders, Y.,
Hachfeld, A. und
Krauss, Stefan
(2011)
Diagnostische Fähigkeiten von Mathematiklehrkräften.
In:
Kunter, Mareike und
Baumert, Jürgen und
Blum, Werner und
Klusmann, Uta und
Krauss, Stefan und
Neubrand, Michael, (eds.)
Professionelle Kompetenz von Lehrkräften : Ergebnisse des Forschungsprogramms COACTIV.
Waxmann, Münster, S. 215-234.
ISBN 978-3-8309-2433-3; 978-3-8309-7433-8.
Zugang zum Volltext eingeschränkt.
Krauss, Stefan ,
Blum, W.,
Brunner, M.,
Neubrand, M.,
Baumert, J.,
Kunter, M.,
Besser, M. und
Elsner, J.
(2011)
Konzeptualisierung und Testkonstruktion zum fachbezogenen Professionswissen von Mathematiklehrkräften.
In:
Kunter, Mareike und
Baumert, Jürgen und
Blum, Werner und
Klusmann, Uta und
Krauss, Stefan und
Neubrand, Michael, (eds.)
Professionelle Kompetenz von Lehrkräften : Ergebnisse des Forschungsprogramms COACTIV.
Waxmann, Münster, S. 135-161.
ISBN 978-3-8309-2433-3; 978-3-8309-7433-8.
Zugang zum Volltext eingeschränkt.
Löwen, K.,
Baumert, J.,
Kunter, M.,
Krauss, Stefan und
Brunner, M.
(2011)
Methodische Grundlagen des Forschungsprogramms.
In:
Kunter, Mareike und
Baumert, Jürgen und
Blum, Werner und
Klusmann, Uta und
Krauss, Stefan und
Neubrand, Michael, (eds.)
Professionelle Kompetenz von Lehrkräften : Ergebnisse des Forschungsprogramms COACTIV.
Waxmann, Münster, S. 69-84.
ISBN 978-3-8309-2433-3; 978-3-8309-7433-8.
Zugang zum Volltext eingeschränkt.
Baumert, J.,
Kunter, M.,
Blum, W.,
Klusmann, U.,
Krauss, Stefan und
Neubrand, M.
(2011)
Professionelle Kompetenz von Lehrkräften, kognitiv aktivierender Unterricht und die mathematische Kompetenz von Schülerinnen und Schülern (COACTIV) – Ein Forschungsprogramm.
In:
Kunter, Mareike und
Baumert, Jürgen und
Blum, Werner und
Klusmann, Uta und
Krauss, Stefan und
Neubrand, Michael, (eds.)
Professionelle Kompetenz von Lehrkräften : Ergebnisse des Forschungsprogramms COACTIV.
Waxmann, Münster, S. 7-25.
ISBN 978-3-8309-2433-3; 978-3-8309-7433-8.
Zugang zum Volltext eingeschränkt.
2009
Baumert, Jürgen,
Blum, W.,
Brunner, M.,
Dubberke, T.,
Jordan, A.,
Klusmann, U.,
Krauss, Stefan ,
Kunter, M.,
Löwen, K.,
Neubrand, M. und
Tsai, Y.-M.
(2009)
Professionswissen von Lehrkräften, kognitiv aktivierender Mathematikunterricht und die Entwicklung von mathematischer Kompetenz (COACTIV) : Dokumentation der Erhebungsinstrumente.
Materialien aus der Bildungsforschung, 83.
Max-Planck-Inst. für Bildungsforschung, Berlin.
ISBN 978-3-87985-101-0.
Zugang zum Volltext eingeschränkt.
Diese Liste wurde erzeugt am Fri Mar 29 00:40:36 2024 CET.