Startseite UR

Publikationen von Hüsig, Stefan

Eine Stufe nach oben
Exportieren als
[feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Gruppieren nach: Datum | Dokumentenart | Keine Gruppierung
Gehe zu: 2015 | 2014 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002
Anzahl der Einträge: 36.

2015

Heuermann, Daniel F., Hüsig, Stefan und Peters von Rosenstiel, Dirk (2015) Why Has the Introduction of Natural Gas Vehicles Failed in Germany? - Lessons on the Role of Market Failure in Markets for Alternative Fuel Vehicles. Energy Policy 78, S. 91-101. Volltext nicht vorhanden.

Steinhauser, Stefanie, Ramin, Philipp und Hüsig, Stefan (2015) Disruptive Prescription for the German Health Care System? Feasibility and Impact of Disruptive Innovations in the German Context. In: Gurtner, Sebastian und Soyez, Katja, (eds.) Opportunities and Challenges in Health Care Management. Springer, S. 259-275. ISBN 978-3-319-12178-9 (online), 978-3-319-12177-2 (print). Volltext nicht vorhanden.

2014

Hüsig, Stefan, Timar, Katalin und Doblinger, Claudia (2014) The Influence of Regulation and Disruptive Potential on Incumbents’ Sub-market Entry Decision and Success in the Context of a Network Industry. The Journal of Product Innovation Management 31 (5), S. 1039-1056. Volltext nicht vorhanden.

Hüsig, Stefan, Timar, Katalin und Doblinger, Claudia (2014) The Influence of Regulation and Disruptive Potential on the Entrants’ Motivation and Ability to Create Successful new Sub-markets within the Context of a Network Industry. Proceedings of the International Conference on Management of Engineering & Technology (PICMET), 27-31 July 2014, Kanazawa, S. 682-692. Volltext nicht vorhanden.

2012

Hüsig, Stefan (2012) Disruptive or Sustaining Impact of WLAN Hotspots? The Role of Business Model Innovation in the Western European Hotspot Markets. International Journal of Innovation in the Digital Economy 3 (1), S. 41-58. Volltext nicht vorhanden.

Hüsig, Stefan (2012) 9. Turning from Laggard to Leader in National Radical Innovation and Beyond. In: Assimakopoulos, Dimitris G. und Carayannis, E. G. und Dossani, R., (eds.) Knowledge Perspectives of New Product Development – A Comparative Approach. Springer, New York, S. 175-198. ISBN 978-1-461-40248-0 . Volltext nicht vorhanden.

2011

Hüsig, Stefan, Timar, Katalin und Doblinger, Claudia (2011) Incumbents’ and Entrants’ Strategies in new Sub-markets within Regulated Environments: The Case of public WLAN Hotspots in Western Europe’s Telecommunications. In: DRUID Society Summer Conference, June 15-17, 2011, Copenhagen, Denmark. Volltext nicht vorhanden.

Madjdi, F. und Hüsig, Stefan (2011) The Heterogeneity of Incumbents’ Perceptions and Response Strategies in the Face of Potential Disruptions. Foresight : the journal of futures studies, strategic thinking and policy 13 (5), S. 14-33. Volltext nicht vorhanden.

Madjdi, F. und Hüsig, Stefan (2011) The Response Strategies of Incumbent Mobile Network Operators on the Disruptive Potential of Public W-LAN in Germany. Telecommunications Policy 35 (6), S. 555-567. Volltext nicht vorhanden.

Schanz, C., Hüsig, Stefan, Dowling, Michael und Gerybadze, A. (2011) “Low Cost - High Tech" Innovations for China – Why Setting up a Separate R&D Unit is not Always the Best Approach. R&D Management 41 (3), S. 307-317. Volltext nicht vorhanden.

Hüsig, Stefan und Kohn, S. (2011) “Open CAI 2.0” – Computer Aided Innovation in the Era of Open Innovation and Web 2.0. Computers in Industry 62 (4), S. 407-413. Volltext nicht vorhanden.

2010

Zhao, Y., Zhou, W., Hüsig, Stefan und Vanhaverbeke, W. (2010) Environment, Network Interactions and Innovation Performance of Industrial Clusters: Evidences from Germany, Netherlands and China. Journal of Science and Technology Policy in China 1 (3), S. 210-233. Volltext nicht vorhanden.

Stüer, C., Hüsig, Stefan und Biala, S. (2010) How to Create and Sustain an Open and Radical Innovation Capability in the Fuzzy Front End? The Case of Vodafone R&D Germany and Selected Ongoing Radical Innovation Projects. International Journal of Product Development (IJPD) 11 (3/4), S. 196-219. Volltext nicht vorhanden.

Stüer, C., Hüsig, Stefan und Biala, S. (2010) Integrating Art as a Trans-boundary Element in a Radical Innovation Framework. R&D Management 40 (1), S. 10-18. Volltext nicht vorhanden.

Bredl, Klaus, Angele, M., Hüsig, Stefan und Lüring, C. (2010) Strategisches Benchmarking: Eine potentielle Antwort auf die raschen Veränderungen im Gesundheitswesen. Der Orthopäde 39 (8), S. 785-791. Volltext nicht vorhanden.

Hüsig, Stefan und Mann, H.-G. (2010) The Role of Promoters in Effecting Innovation in Higher Education Institutions. Innovation: Management, Policy & Practice 12 (2), S. 180-191. Volltext nicht vorhanden.

2009

Hüsig, Stefan (2009) 7. Analysing the Disruptive Potential in the Telecommunications Industry. In: Lee, In, (ed.) Handbook of Research on Telecommunications Planning and Management for Business. Advances in E-Business Research (7). IGI Global, Hersey PA, S. 108-124. ISBN 978-1-60566-194-0. Volltext nicht vorhanden.

Hüsig, Stefan und Kohn, Stefan (2009) Computer Aided Innovation – State of the Art from a New Product Development Perspective. Computers in Industry 60 (8), 551-562 .

Keller, Andreas und Hüsig, Stefan (2009) Ex Ante Identification of Disruptive Innovations in the Software Industry Applied to Web Applications: The Case of Microsoft’s vs. Google’s Office Applications. Technological forecasting & social change 76 (8), S. 1044-1054. Volltext nicht vorhanden.

Waldmannstetter, Karl und Hüsig, Stefan (2009) Innovationsmanagementsoftware: Anforderungen, Potentiale, Marktanalyse und Produktübersicht. Innovations- und Technologiemanagement, 10. WiKu-Verlag – Verlag für Wissenschaft und Kultur, Duisburg. ISBN 978-3-86553-341-8. Volltext nicht vorhanden.

Hüsig, Stefan und Hipp, Christiane (2009) The Disruptive Potential of Wi-Fi in the German Hotspot Market. International Journal of Mobile Communications = IJMC 7 (6), S. 615-631. Volltext nicht vorhanden.

Woehrl, R., Hüsig, Stefan und Dowling, Michael (2009) The Interaction of R&D Intensity and Firm Age: Empirical Evidence from Technology-Based Growth Companies in the German "Neuer Markt”. The Journal of High Technology Management Research (JHTMR) 20, S. 19-30. Volltext nicht vorhanden.

Hüsig, Stefan und Hipp, Christiane (2009) WLAN-Standards und die Deutsche Mobilfunkindustrie - Chance oder Bedrohung für die Mobilfunkanbieter? In: Fisch, Jan H. und Roß, Jan M., (eds.) Fallstudien zum Innovationsmanagement: Konzepte und Methoden zur Lösung von Problemen aus der Unternehmenspraxis. Gabler, Wiesbaden. ISBN 978-3-8349-1047-9. Volltext nicht vorhanden.

2008

Hüsig, Stefan und Kohn, Stefan (2008) Verbreitung und Einsatzbarrieren von Innovationssoftware bei kleinen und mittelständischen Unternehmen in Deutschland. Zeitschrift für KMU & Entrepreneurship (ZfKE) 56 (1/2), S. 118-122. Volltext nicht vorhanden.

2007

Dowling, Michael und Hüsig, Stefan (2007) Technologische Innovation als Wettbewerbsfaktor: Von Schumpeters "Schöpferischer Zerstörung" bis zur "Disruptive Technology" von Christensen. In: Walter, Rolf, (ed.) Innovationsgeschichte: Erträge der 21. Arbeitstagung der Gesellschaft für Sozial- und Wirtschaftsgeschichte, 30. März bis 2. April 2005 in Regensburg. Vierteljahrschrift für Sozial- und Wirtschaftsgeschichte: Beihefte, 188. Steiner, Stuttgart, S. 25-33. ISBN 978-3-515-08928-9. Volltext nicht vorhanden.

2006

Kohn, Stefan und Hüsig, Stefan (2006) Potential benefits, current supply, utilization and barriers to adoption: An exploratory study on German SMEs and innovation software. Technovation 26 (9), S. 988-998. Zugang zum Volltext eingeschränkt.

Hüsig, Stefan, Dowling, Michael und Hipp, Christiane (2006) Analysing the Disruptive Potential of WLAN: Empirical Evidence from the German Hotspot Market. In: Binder, M. und Weaver, M., (eds.) Technology and Global Integration: Proceedings of the Second European Conference on Management of Technology Doctoral Papers. Aston University, Birmingham, S. 100-112. ISBN 1 85449 421 X. Volltext nicht vorhanden.

Hüsig, Stefan (2006) Institutionalisierte Vorentwicklung für radikale Innovationen - Dargestellt am Beispiel der Mannesmann Pilotentwicklung und der LKW-Mauttechnik. Dissertation, Universität Regensburg. Volltext nicht vorhanden.

Hüsig, Stefan (2006) Institutionalisierte Vorentwicklung für radikale Innovationen: dargestellt am Beispiel der Mannesmann Pilotentwicklung und der LKW-Mauttechnik. WiKu-Verlag, Duisburg. ISBN 3-86553-154-7; 978-3-86553-154-4. Volltext nicht vorhanden.

Kohn, S., Ernst, H. und Hüsig, Stefan (2006) The role of company culture in the early phases of the innovation process. In: Proceedings of the 13th International Product Development Management in Milan, Italy, June 11-13. .. Volltext nicht vorhanden.

2005

Hüsig, Stefan, Hipp, Christiane und Dowling, Michael (2005) Analysing Disruptive Potential: The Case of Wireless Local Area Network and Mobile Communications Network Companies. R&D Management 35 (1), S. 17-35. Volltext nicht vorhanden.

Hüsig, Stefan und Kohn, Stefan (2005) Dem Neuen auf die Sprünge helfen... Innovationssoftware - Software für das Innovationsmanagement. Der EDV-Leiter: Zeitschrift für IT-Verantwortliche im Mittelstand 1 (2), S. 40-44. Volltext nicht vorhanden.

2004

Hüsig, Stefan und Dowling, Michael (2004) Comdirect Teaching Note. ECCH. Volltext nicht vorhanden.

Dowling, Michael und Hüsig, Stefan (2004) Die Theorie der Disruptive Technology. Das Wirtschaftsstudium:WISU 33 (8-9), S. 1042-1046. Volltext nicht vorhanden.

2003

Kohn, Stefan, Levermann, Andreas, Howe, Jürgen und Hüsig, Stefan (2003) Software im Innovationsprozess. Insti Studienreihe Jahrgang 1, Ausgabe 1, Projektbericht, Stuttgart. Volltext nicht vorhanden.

2002

Dowling, Michael und Hüsig, Stefan (2002) Technologiestrategie. In: Specht, Dieter und Möhrle, Martin G., (eds.) Gabler-Lexikon Technologie-Management. Gabler Verlag, Wiesbaden, S. 377-380. ISBN 3-409-11822-5. Volltext nicht vorhanden.

Diese Liste wurde erzeugt am Tue Dec 6 13:07:12 2016 CET.
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de

Dissertationen: dissertationen@ur.de

Forschungsdaten: daten@ur.de

Ansprechpartner