Anzahl der Einträge: 60.
Gruber, Hans und
Mohe, Michael
(2012)
Professional knowledge is (also) knowledge about errors.
In:
Bauer, Johannes und
Harteis, Christian, (eds.)
Human fallibility.
Professional and practice-based learning, 6.
Springer, Dordrecht, S. 71-87.
ISBN 978-90-481-3940-8 (print), 978-90-481-3941-5 (e-book).
Volltext nicht vorhanden.
Billett, Stephen,
Gruber, Hans und
Harteis, Christian
(2012)
Series editors´ foreword.
In:
Bauer, Johannes und
Harteis, Christian, (eds.)
Human fallibility.
Professional and practice-based learning, 6.
Springer, Dordrecht, V-VI.
ISBN 978-90-481-3940-8 (print), 978-90-481-3941-5 (e-boook).
Volltext nicht vorhanden.
Gruber, Hans ,
Harteis, Christian und
Billett, Stephen
(2012)
Series editors´ foreword.
In:
Billett, Stephen, (ed.)
Promoting professional learning.
Professional and practice-based learning, 8.
Springer, Dordrecht.
(Im Druck)
Volltext nicht vorhanden.
Gruber, Hans und
Harteis, Christian
(2011)
Researching workplace learning in Europe.
In:
Malloch, Margaret und
Cairns, L. und
Evans, K. und
O´Connor, N., (eds.)
The Sage handbook of workplace learning.
Sage, Los Angeles, 224–235.
ISBN 978-1-8478-7589-1.
Volltext nicht vorhanden.
Billett, Stephen,
Gruber, Hans und
Harteis, Christian
(2011)
Series editors´ foreword.
In:
Poell, Rob F. und
van Woerkom, Marianne, (eds.)
Supporting workplace learning.
Professional and practice-based learning, 5.
Springer, Dordrecht, v-vi.
ISBN 978-90-481-9108-6.
Volltext nicht vorhanden.
Billett, Stephen,
Gruber, Hans und
Harteis, Christian
(2011)
Series editors´ foreword.
In:
Gibbs, Paul, (ed.)
Heidegger's contribution to the understanding of work-based studies.
Professional and practice-based learning, 4.
Springer Science+Business Media, Dordrecht, vii-viii.
ISBN 978-90-481-3932-3.
Volltext nicht vorhanden.
Gruber, Hans ,
Harteis, Christian und
Billett, Stephen
(2011)
7. Series editors´ foreword.
In:
Billett, Stephen und
Henderson, A., (eds.)
Developing learning professionals.
Professional and practice-based learning (7).
Springer, Dordrecht, v–vi.
ISBN 978-90-481-3936-1(print), 978-90-481-3937-8 (e-book).
Volltext nicht vorhanden.
Harteis, Christian,
Gruber, Hans und
Rehrl, Monika
(2010)
Kompetenzerwerb im betrieblichen Arbeitsalltag.
In:
Spiel, Christiane und
Reimann, R. und
Schober, Barbara und
Wagner, Petra, (eds.)
Bildungspsychologie.
Hogrefe, Göttingen, 183–187.
ISBN 9783801720810.
Volltext nicht vorhanden.
Billett, Stephen,
Gruber, Hans und
Harteis, Christian
(2010)
Series editors´ foreword.
In:
Edwards, Anne, (ed.)
Being an expert professional practitioner.
Professional and practice-based learning, 3.
Springer, Dordrecht, v-vi.
ISBN 978-90-481-3968-2.
Volltext nicht vorhanden.
Billett, Stephen,
Gruber, Hans und
Harteis, Christian
(2010)
Series editors´ foreword.
In:
Billett, Stephen, (ed.)
Learning through practice.
Professional and practice-based learning, 1.
Springer, Dordrecht, vii-viii.
ISBN 978-90-481-3938-5.
Volltext nicht vorhanden.
Billett, Stephen,
Gruber, Hans und
Harteis, Christian
(2010)
Series editors´ foreword.
In:
Webster-Wright, Ann, (ed.)
Authentic professional learning.
Professional and practice-based learning, 2.
Springer, Dordrecht, v-vi.
ISBN 978-90-481-3946-0.
Volltext nicht vorhanden.
Mulder, Regina H.,
Harteis, Christian und
Gruber, Hans
(2009)
Lernen von Lehrenden im Arbeitsprozess.
In:
Zlatkin-Troitschanskaia, Olga und
Beck, Klaus und
Sembill, Detlef und
Nickolaus, Reinhold und
Mulder, Regina, (eds.)
Lehrprofessionalität.
Beltz, Weinheim, 567–576.
ISBN 978-3-407-32103-9.
Volltext nicht vorhanden.
Gruber, Hans und
Harteis, Christian
(2008)
Lernen und Lehren im Erwachsenenalter.
In:
Renkl, Alexander, (ed.)
Lehrbuch Pädagogische Psychologie.
Huber, Bern, S. 205-261.
ISBN 978-3456844626.
Volltext nicht vorhanden.
Gartmeier, Martin,
Kipfmüller, Stefanie,
Heid, Helmut und
Gruber, Hans
(2008)
Reflection and professional competence.
In:
Billett, Stephen und
Harteis, Christian und
Eteläpelto, Anneli, (eds.)
Emerging perspectives of workplace learning.
Sense Publishers, Rotterdam, 131–147.
ISBN 978-9087906436.
Volltext nicht vorhanden.
Harteis, Christian,
Gruber, Hans und
Hertramph, Herbert
(2007)
Epistemological beliefs and their impact on the practice of e-learning in companies.
In:
Uskov, V., (ed.)
Globalization of education through advanced technology : Proceedings of the 10th IASTED International Conference on Computer and Advanced Technology in Education, October 8 - 10, 2007, Beijing, China.
ACTA, Anaheim, 266–271.
ISBN 978-0-88986-699-7.
Volltext nicht vorhanden.
Gruber, Hans ,
Harteis, Christian,
Hasanbegovic, Jasmina und
Lehner, Franz
(2007)
Über die Rolle epistemischer Überzeugungen für die Gestaltung von E-Learning - eine empirische Studie bei Hochschul-Lehrenden.
In:
Breitner, Michael H. und
Bruns, B. und
Lehner, Franz, (eds.)
Neue Trends im E-Learning.
Physica-Verlag, Heidelberg, 123–132.
ISBN 978-3-7908-1917-5.
Volltext nicht vorhanden.
Harteis, Christian,
Gruber, Hans und
Lehner, Franz
(2006)
Epistemological beliefs and their impact on work, subjectivity and learning.
In:
Billett, Stephen und
Somerville, Margaret und
Fenwick, Tara, (eds.)
Work, Subjectivity and Learning.
Springer, Dordrecht, S. 123-140.
ISBN 978-1402053597 (print), 978-1-402-05360-3 (e-book).
Volltext nicht vorhanden.
Harteis, Christian,
Bauer, Johannes,
Festner, Dagmar,
Gruber, Hans und
Heid, Helmut
(2005)
Employment between economic and educational ratio.
In:
Gruber, Hans und
Harteis, Christian und
Mulder, Regina H. und
Rehrl, Monika, (eds.)
Bridging individual, organisational, and cultural aspects of professional learning/ Learning and Professional Development, Special Interest Group of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI).
Roderer, Regensburg, 275–290.
ISBN 3-89783-487-1.
Volltext nicht vorhanden.
Bauer, Johannes,
Festner, Dagmar,
Gruber, Hans ,
Harteis, Christian und
Heid, Helmut
(2005)
Error culture in the workplace: Differences between managers and staff members.
In:
Gruber, Hans und
Harteis, Christian und
Mulder, Regina H. und
Rehrl, Monika, (eds.)
Bridging individual, organisational, and cultural aspects of professional learning / Learning and Professional Development, Special Interest Group of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI).
Roderer, Regensburg, 259–263.
ISBN 3-89783-487-1.
Volltext nicht vorhanden.
Gruber, Hans ,
Harteis, Christian,
Mulder, Regina H. und
Rehrl, Monika
(2005)
Introduction.
In:
Gruber, Hans und
Harteis, Christian und
Mulder, Regina H. und
Rehrl, Monika, (eds.)
Bridging individual, organisational, and cultural aspects of professional learning/ Learning and Professional Development, Special Interest Group of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI).
Roderer, Regensburg, 5–8.
ISBN 3-89783-487-1.
Volltext nicht vorhanden.
Festner, Dagmar,
Bauer, Johannes,
Harteis, Christian,
Gruber, Hans und
Heid, Helmut
(2005)
Learning from errors: Good conditions in enterprises?
In:
Gruber, Hans und
Harteis, Christian und
Mulder, Regina H. und
Rehrl, Monika, (eds.)
Bridging individual, organisational, and cultural aspects of professional learning / Learning and Professional Development, Special Interest Group of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI).
Roderer, Regensburg, 264–274.
ISBN 3-89783-487-1.
Volltext nicht vorhanden.
Gruber, Hans und
Heid, Helmut
(2005)
Personnel and organisational development from an economic and an educational perspective.
In:
Gruber, Hans und
Harteis, Christian und
Mulder, Regina H. und
Rehrl, Monika, (eds.)
Bridging individual, organisational, and cultural aspects of professional learning/ Learning and Professional Development, Special Interest Group of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI).
Roderer, Regensburg, 234–238.
ISBN 3-89783-487-1.
Volltext nicht vorhanden.
Strasser, Josef und
Gruber, Hans
(2005)
Reflection and the development of psychological counsellors’ professional knowledge.
In:
Gruber, Hans und
Harteis, Christian und
Mulder, Regina H. und
Rehrl, Monika, (eds.)
Bridging individual, organisational, and cultural aspects of professional learning/ Learning and Professional Development, Special Interest Group of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI).
Roderer, Regensburg, 221–226.
ISBN 3-89783-487-1.
Volltext nicht vorhanden.
Coester, H.,
Bauer, Johannes,
Festner, Dagmar,
Gruber, Hans ,
Harteis, Christian und
Heid, Helmut
(2005)
Responsibility in daily working life: A comparison between managers and staff members.
In:
Gruber, Hans und
Harteis, Christian und
Mulder, Regina H. und
Rehrl, Monika, (eds.)
Bridging individual, organisational, and cultural aspects of professional learning/ Learning and Professional Development, Special Interest Group of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI).
Roderer, Regensburg, 253–258.
ISBN 3-89783-487-1.
Volltext nicht vorhanden.
Harteis, Christian,
Bauer, Johannes,
Festner, Dagmar,
Gruber, Hans und
Heid, Helmut
(2005)
Self-determination in daily working life.
In:
Gruber, Hans und
Harteis, Christian und
Mulder, Regina H. und
Rehrl, Monika, (eds.)
Bridging individual, organisational, and cultural aspects of professional learning/ Learning and Professional Development, Special Interest Group of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI).
Roderer, Regensburg, 244–252.
ISBN 3-89783-487-1.
Volltext nicht vorhanden.
Bauer, Johannes,
Festner, Dagmar,
Gruber, Hans ,
Harteis, Christian und
Heid, Helmut
(2005)
The effects of epistemological beliefs on workplace learning.
In:
Gruber, Hans und
Harteis, Christian und
Mulder, Regina H. und
Rehrl, Monika, (eds.)
Bridging individual, organisational, and cultural aspects of professional learning/ Learning and Professional Development, Special Interest Group of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI).
Roderer, Regensburg, 239–243.
ISBN 3-89783-487-1.
Volltext nicht vorhanden.
Gruber, Hans
(2005)
The role of encapsulation: A perspective across professional domains.
In:
Gruber, Hans und
Harteis, Christian und
Mulder, Regina H. und
Rehrl, Monika, (eds.)
Bridging individual, organisational, and cultural aspects of professional learning / Learning and Professional Development, Special Interest Group of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI).
Roderer, Regensburg, 318–323.
ISBN 3-89783-487-1.
Volltext nicht vorhanden.
Harteis, Christian und
Gruber, Hans
(2004)
Competence supporting working conditions.
In:
Boshuizen, Henny P. A. und
Bromme, Rainer und
Gruber, Hans, (eds.)
Professional learning : gaps and transitions on the way from novice to expert.
Kluwer, Dordrecht, 251–269.
ISBN 1-402-02066-X print, 1-402-02094-5 e-book.
Volltext nicht vorhanden.
Bredl, Klaus,
Lehner, Franz,
Gruber, Hans und
Strasser, Josef
(2004)
Kompetenzentwicklung bei Unternehmensberatern.
In:
Gruber, Hans und
Harteis, Christian und
Heid, Helmut und
Meier, Bettina, (eds.)
Kapital und Kompetenz : Veränderungen der Arbeitswelt und ihre Auswirkungen aus erziehungswissenschaftlicher Sicht.
VS Verlag für Sozialwissenschaften, Wiesbaden, 176–186.
ISBN 3-8100-3565-3.
Volltext nicht vorhanden.
Harteis, Christian,
Bauer, Johannes,
Festner, Dagmar und
Gruber, Hans
(2004)
Selbstbestimmung im Arbeitsalltag.
Unterrichtswissenschaft 32 (2), 128–142.
Volltext nicht vorhanden.
Harteis, Christian,
Bauer, Johannes,
Festner, Dagmar und
Gruber, Hans
(2004)
Self-determination in daily working life.
In:
Radovan, Marko und
Đorđević, Neda und
Ličen, Nives, (eds.)
Current issues in adult learning and motivation: Ljubljana, October 22 - 23, 2003 / Adult Education Colloquium 7.
Slovenian Institute for Adult Education, Ljubljana, 212–221.
ISBN 961-6130-60-9.
Volltext nicht vorhanden.
Gruber, Hans ,
Harteis, Christian,
Heid, Helmut und
Meier, Bettina
(2004)
Vorwort.
In:
Gruber, Hans und
Harteis, Christian und
Heid, Helmut und
Meier, Bettina, (eds.)
Kapital und Kompetenz: Veränderungen der Arbeitswelt und ihre Auswirkungen aus erziehungswissenschaftlicher Sicht.
VS Verlag für Sozialwissenschaften, Wiesbaden, 7–10.
ISBN 3-8100-3565-3.
Volltext nicht vorhanden.
Gruber, Hans ,
Harteis, Christian und
Rehrl, Monika
(2004)
Wissensmanagement und Expertise.
In:
Reinmann, Gabi und
Mandl, Heinz, (eds.)
Psychologie des Wissensmanagements : Perspektiven, Theorien und Methoden.
Hogrefe, Göttingen, 79–88.
ISBN 978-3801718152 print, 3-8017-1815-8 e-book.
Volltext nicht vorhanden.
Gruber, Hans ,
Festner, Dagmar,
Harteis, Christian,
Meier, Bettina,
Meling, P. und
Stamouli, Elena
(2003)
Evaluation von Online-Seminaren – warum und wie?
In:
Apel, Heino und
Kraft, Susanne, (eds.)
Online lehren : Planung und Gestaltung netzbasierter Weiterbildung.
Bertelsmann, Bielefeld, 261–274.
ISBN 3-7639-1865-5 (print u. elektron.).
Volltext nicht vorhanden.
Bauer, Johannes,
Festner, Dagmar,
Harteis, Christian,
Gruber, Hans und
Heid, Helmut
(2003)
The role of epistemological beliefs for workplace learning.
In:
Work and lifelong learning in different contexts : 3rd international Conference on researching work and learning. Proc. book VI.
University of Tampere, Department of Education, Tampere, S. 20-28.
Volltext nicht vorhanden.
Gruber, Hans ,
Festner, Dagmar,
Harteis, Christian,
Meier, Bettina,
Meling, P.,
Stamouli, Elena und
Winkler, C.
(2002)
Selbstgesteuertes Lernen in internetbasierten Weiterbildungsveranstaltungen.
In:
Kraft, Susanne, (ed.)
Selbstgesteuertes Lernen in der Weiterbildung.
Schneider-Verl. Hohengehren, Baltmannsweiler, 214–221.
ISBN 3-89676-617-1.
Volltext nicht vorhanden.
Gruber, Hans
(2000)
Erfahrung erwerben.
In:
Harteis, Christian und
Heid, Helmut und
Kraft, Susanne, (eds.)
Kompendium Weiterbildung. Aspekte und Perspektiven betrieblicher Personal- und Organisationsentwicklung.
Leske + Budrich, Opladen, 121–129.
ISBN 3-8100-2578-X.
Volltext nicht vorhanden.
Harteis, Christian,
Gruber, Hans und
Gallenberger, Wolfgang
(1999)
Implementation of Internet-Based Courses in an University Curriculum.
In:
Nistor, Nicolae und
Jalobeanu, M., (eds.)
Romanian Internet Learning Workshop : Internet as a vehicle for teaching.
Teacher´s House Cluj Publisher, Cluj-Napoca, 167–183.
ISBN 973-99287-4-9.
Volltext nicht vorhanden.
Gallenberger, Wolfgang,
Gruber, Hans ,
Harteis, Christian und
Stamouli, Elena
(1999)
Learning with New Media as a Cognitive Tool.
In:
Nistor, Nicolae und
Jalobeanu, M., (eds.)
Romanian Internet Learning Workshop : Internet as a vehicle for teaching.
Teacher´s House Cluj Publisher, Cluj-Napoca, 55–64.
ISBN 973-99287-4-9.
Volltext nicht vorhanden.
Gallenberger, Wolfgang,
Gruber, Hans ,
Harteis, Christian,
Heid, Helmut und
Kraft, Susanne
(1999)
Lehren und Lernen mit neuen Medien.
In:
Lehner, Franz und
Braungart, Georg und
Hitzenberger, Ludwig, (eds.)
Multimedia.
Gabler-Edition Wissenschaft : Multimedia und Telekooperation.
Deutscher Universitäts-Verlag, Wiesbaden, 259–271.
ISBN 978-3824467624.
Volltext nicht vorhanden.
Diese Liste wurde erzeugt am Fri Mar 29 13:07:01 2024 CET.