Go to content
UR Home

Publications by Hinkofer, Ludwig

Up a level
Export as
[feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Date | Item type | No Grouping
Jump to: 2004 | 2002 | 2001 | 2000 | 1999 | 1994
Number of items: 7.

2004

Stark, Robin and Gruber, Hans and Hinkofer, Ludwig and Mandl, Heinz (2004) Overcoming problems of knowledge application and transfer. Development, implementation and evaluation of an example-based instructional approach in the context of vocational school training in business administration. In: Boshuizen, Henny P. A. and Bromme, Rainer and Gruber, Hans, (eds.) Professional learning : gaps and transitions on the way from novice to expert. Kluwer, Dordrecht, 49–70. ISBN 1-402-02066-X print, 1-402-02094-5 e-book. Fulltext not available.

2002

Stark, Robin and Gruber, Hans and Hinkofer, Ludwig and Mandl, Heinz and Renkl, Alexander (2002) Fostering applicable and transferable knowledge in the domain of accounting – studies on example-based learning. In: Beck, Klaus, (ed.) Teaching-learning processes in vocational education : foundations of modern training programmes. Lang, Frankfurt, 299–317. ISBN 978-3631395486. Fulltext not available.

2001

Stark, Robin and Gruber, Hans and Hinkofer, Ludwig and Mandl, Heinz and Renkl, Alexander (2001) Entwicklung und Optimierung eines beispielbasierten Instruktionsansatzes zur Überwindung von Problemen der Wissensanwendung in der kaufmännischen Erstausbildung. In: Beck, Klaus and Krumm, Volker, (eds.) Lehren und Lernen in der beruflichen Erstausbildung : Grundlagen einer modernen kaufmännischen Berufsqualifizierung. Leske + Budrich, Opladen, 369–387. ISBN 978-3810030559. Fulltext not available.

Stark, Robin and Gruber, Hans and Mandl, Heinz and Hinkofer, Ludwig (2001) Wege zur Optimierung eines beispielbasierten Instruktionsansatzes: Der Einfluss multipler Perspektiven und instruktionaler Erklärungen auf den Erwerb von Handlungskompetenz. Unterrichtswissenschaft 29 (1), 26–40. Fulltext not available.

2000

Mandl, Heinz and Gruber, Hans and Renkl, Alexander and Stark, Robin and Hinkofer, Ludwig (2000) Förderung des Erwerbs anwendbaren Wissens. Studien zur Optimierung beispielbasierten Lernens. In: Beck, Klaus, (ed.) Lehr-Lern-Prozesse in der kaufmännischen Erstausbildung : ein Schwerpunktprogramm der Deutschen Forschungsgemeinschaft DFG ; Kurzberichte und Bibliographie = Teaching-learning-processes in initial business education. Verlag Empirische Pädagogik, Landau, 89–100. ISBN 3933967244. Fulltext not available.

1999

Stark, Robin and Gruber, Hans and Renkl, Alexander and Mandl, Heinz and Hinkofer, Ludwig (1999) Lernen mit Lösungsbeispielen im Bereich des kaufmännischen Rechnens. Möglichkeiten der Optimierung. Wirtschaft und Erziehung 51 (9), 316–318. Fulltext not available.

1994

Renkl, Alexander and Gruber, Hans and Mandl, Heinz and Hinkofer, Ludwig (1994) Hilft Wissen bei der Identifikation und Kontrolle eines komplexen ökonomischen Systems? Unterrichtswissenschaft 22 (3), 195–202. Fulltext not available.

This list was generated on Sat Aug 27 17:11:06 2016 CEST.
  1. Homepage UR

University Library

Publication Server

Contact:

Publishing: oa@ur.de
Dissertations: dissertationen@ur.de
Research data: daten@ur.de
Contact persons