Startseite UR

Publikationen von Kliegl, Oliver

Eine Stufe nach oben
Exportieren als
[feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Gruppieren nach: Datum | Dokumentenart | Keine Gruppierung
Gehe zu: 2017 | 2016 | 2015 | 2013 | 2012
Anzahl der Einträge: 8.

2017

Kliegl, Oliver und Bäuml, Karl-Heinz (2017) Retrieval-induced forgetting. In: Pohl, Rüdiger, (ed.) Cognitive illusions. A handbook on fallacies and biases in thinking, judgement, and memory.2nd ed. Routledge/Psychology Press, London; New York, S. 446-462. ISBN 978-1-138-90341-8. Volltext nicht vorhanden.

2016

Pastötter, Bernhard, Kliegl, Oliver und Bäuml, Karl-Heinz T. (2016) List-method directed forgetting: Evidence for the reset-of-encoding hypothesis employing item-recognition testing. Memory 24 (1), S. 63-74. Volltext nicht vorhanden.

Kliegl, Oliver und Bäuml, Karl-Heinz T. (2016) Retrieval practice can insulate items against intralist interference: Evidence from the list-length effect, output interference, and retrieval-induced forgetting. Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition 44 (2), S. 202-214. Volltext nicht vorhanden.

2015

Kliegl, Oliver, Pastötter, Bernhard und Bäuml, Karl-Heinz T. (2015) The contribution of encoding and retrieval processes to proactive interference. Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition 41 (6), S. 1778-1789. Volltext nicht vorhanden.

2013

Kliegl, Oliver (2013) On the cognitive processes mediating intentional memory updating. Dissertation, Universität Regensburg.

Kliegl, Oliver, Pastötter, Bernhard und Bäuml, Karl-Heinz T. (2013) List-method directed forgetting can be selective: Evidence from the 3-list and the 2-list tasks. Memory & Cognition 41 (3), S. 452-464. Volltext nicht vorhanden.

Bäuml, Karl-Heinz T. und Kliegl, Oliver (2013) The critical role of retrieval processes in release from proactive interference. Journal of Memory and Language 68 (1), S. 39-53. Volltext nicht vorhanden.

2012

Pastötter, Bernhard, Kliegl, Oliver und Bäuml, Karl-Heinz T. (2012) List-method directed forgetting: the forget cue improves both encoding and retrieval of postcue Information. Memory & Cognition 40 (6), S. 861-873. Volltext nicht vorhanden.

Diese Liste wurde erzeugt am Wed Dec 7 20:35:36 2016 CET.
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de

Dissertationen: dissertationen@ur.de

Forschungsdaten: daten@ur.de

Ansprechpartner