Startseite UR

Publikationen von Mulder, Regina H.

Eine Stufe nach oben
Exportieren als
[feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Gruppieren nach: Datum | Dokumentenart | Keine Gruppierung
Gehe zu: 2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2014 | 2011 | 2010 | 2009 | 2005
Anzahl der Einträge: 35.

2024

Watzek, Verena , Rehm, Martin und Mulder, Regina H. (2024) Exploring dynamics of emotional reactions in online collaboration of communities of learners and their relations with learning outcomes. Interactive Learning Environments 32 (1), S. 90-101. Volltext nicht vorhanden.

2023

Gerbeth, Sebastian und Mulder, Regina H. (2023) Team behaviors as antecedents for team members’ work engagement in interdisciplinary health care teams. Frontiers in Psychology 14.

2022

Gerbeth, Sebastian, Stamouli, Elena und Mulder, Regina H. (2022) The relationships between emotional competence and team learning behaviours. Educational Research Review 36, S. 100439. Volltext nicht vorhanden.

2021

Gerbeth, Sebastian , Stamouli, Elena und Mulder, Regina H. (2021) Development of the Short Scale of the Multidimensional Emotional Competence Questionnaire in a German Sample. SAGE Open 11 (2), S. 215824402110092.

2020

Beer, Patrick und Mulder, Regina H. (2020) The Effects of Technological Developments on Work and Their Implications for Continuous Vocational Education and Training: A Systematic Review. Frontiers in Psychology 11 (918), S. 1-19.

Messmann, Gerhard und Mulder, Regina H. (2020) A short measure of innovative work behaviour as a dynamic, context-bound construct. International Journal of Manpower 41 (8), S. 1251-1267. Volltext nicht vorhanden.

Anselmann, Veronika und Mulder, Regina H. (2020) Transformational leadership, knowledge sharing and reflection, and work teams’ performance: A structural equation modelling analysis. Journal of Nursing Management 28 (7), S. 1627-1634.

2019

Watzek, Verena und Mulder, Regina H. (2019) Team Learning Behaviours and Team Affective Reactions: an Empirical Study on Interdisciplinary Work Teams. Vocations and Learning 12 (1), S. 1-22. Volltext nicht vorhanden.

Watzek, Verena, Anselmann, Veronika und Mulder, Regina H. (2019) Team learning and emotions during teamwork: a qualitative study. Research Papers in Education 34 (6), S. 769-789. Volltext nicht vorhanden.

Widmann, Andreas , Mulder, Regina H. und König, Christoph (2019) Team learning behaviours as predictors of innovative work behaviour – a longitudinal study. Innovation 21 (2), S. 298-316. Volltext nicht vorhanden.

2018

Widmann, Andreas und Mulder, Regina H. (2018) Team learning behaviours and innovative work behaviour in work teams. European Journal of Innovation Management 21 (3), S. 501-520. Volltext nicht vorhanden.

2017

Messmann, Gerhard, Stoffers, Jol, Van der Heijden, Beatrice und Mulder, Regina H. (2017) Joint effects of job demands and job resources on vocational teachers’ innovative work behavior. Personnel Review 46 (8), S. 1948-1961. Volltext nicht vorhanden.

Van der Heijden, Beatrice I. J. M., Mulder, Regina H., König, Christoph und Anselmann, Veronika (2017) Toward a mediation model for nurses’ well-being and psychological distress effects of quality of leadership and social support at work. Medicine 96 (15), e6505. Volltext nicht vorhanden.

Lindl, Alfred und Krauss, Stefan (2017) 9. Transdisziplinäre Perspektiven auf domänenspezifische Lehrerkompetenzen. Eine Metaanalyse zentraler Resultate der Forschungsprojektes FALKO. In: Krauss, Stefan und Lindl, Alfred und Schilcher, Anita und Fricke, Michael und Göhring, Anja und Hofmann, Bernhard und Mulder, Regina H., (eds.) FALKO: Fachspezifische Lehrerkompetenzen. Konzeption von Professionswissenstests in den Fächern Deutsch, Englisch, Latein, Physik, Musik, Evangelische Religion und Pädagogik. Waxmann, Münster, S. 381-438. ISBN 978-3-8309-3445-5, 978-3-8309-8445-0. Zugang zum Volltext eingeschränkt.

2016

Widmann, Andreas , Messmann, Gerhard und Mulder, Regina H. (2016) The Impact of Team Learning Behaviors on Team Innovative Work Behavior. Human Resource Development Review 15, S. 429-458.

Rehm, Martin , Mulder, Regina H., Gijselaers, Wim und Segers, Mien (2016) The impact of hierarchical positions on the type of communication within online Communities of Learning. Computers in Human Behavior 58, S. 158-170. Volltext nicht vorhanden.

2014

König, Christoph und Mulder, Regina H. (2014) A change in perspective – Teacher education as an open system. Frontline Learning Research 2014 (6), S. 26-45.

2011

Rupprecht, Maria, Birner, Kirstin, Gruber, Hans und Mulder, Regina H. (2011) Dealing with diversity in consulting teams: result of two Delphi studies. Human Resource Development International 14 (5), 561–581. Volltext nicht vorhanden.

2010

Messmann, Gerhard, Mulder, Regina H. und Gruber, Hans (2010) Relations between vocational teachers' characteristics of professionalism and their innovative work behaviour. Empirical research in vocational education and training 2 (1), 21–40. Volltext nicht vorhanden.

Mohe, Michael, Gruber, Hans , Kaiser, Stephan, Mulder, Regina H., Birner, Kirstin, Dorniok, Daniel, Reindl, Cornelia, Rupprecht, Maria, Stolz, Martin L., Sieweke, Jost und Stollfuß, M. (2010) Rhetorik und Realität in der Unternehmensberatung. In: Jacobsen, Heike und Schallock, B., (eds.) Innovationsstrategien jenseits traditionellen Managements: Beiträge zur ersten Tagung des Förderschwerpunkts des BMBF ; 8. - 9. Oktober 2009, Berlin. Fraunhofer-Verl., Stuttgart, 307–317. ISBN 978-3-8396-0141-9. Volltext nicht vorhanden.

2009

Hansen, Kirstin, Rupprecht, Maria, Gruber, Hans und Mulder, Regina H. (2009) Diversität als blinder Fleck in Beratungsorganisationen. In: Ameln, Falko von und Kramer, Josef und Stark, Heike, (eds.) Organisationsberatung beobachtet. Hidden Agendas und blinde Flecke. VS Verlag für Sozialwissenschaften; Springer, Wiesbaden, 296–299. ISBN 978-3-531-15893-8 (Print), 978-3-531-91732-0 (e-book). Volltext nicht vorhanden.

Mulder, Regina H., Harteis, Christian und Gruber, Hans (2009) Lernen von Lehrenden im Arbeitsprozess. In: Zlatkin-Troitschanskaia, Olga und Beck, Klaus und Sembill, Detlef und Nickolaus, Reinhold und Mulder, Regina, (eds.) Lehrprofessionalität. Beltz, Weinheim, 567–576. ISBN 978-3-407-32103-9. Volltext nicht vorhanden.

Mulder, Regina H., Messmann, Gerhard und Gruber, Hans (2009) Professionelle Entwicklung von Lehrenden als Verbindung von Professionalität und professionellem Handeln. In: Zlatkin-Troitschanskaia, Olga und Beck, Klaus und Sembill, Detlef und Nickolaus, Reinhold und Mulder, Regina, (eds.) Lehrprofessionalität. Beltz, Weinheim, 401–409. ISBN 978-3-407-32103-9. Volltext nicht vorhanden.

Besser, M. und Krauss, Stefan (2009) Zur Professionalität als Expertise. In: Zlatkin-Troitschanskaia, Olga und Beck, Klaus und Sembill, Detlef und Nickolaus, Reinhold und Mulder, Regina H., (eds.) Lehrprofessionalität : Bedingungen, Genese, Wirkungen und ihre Messung. Beltz, Weinheim, S. 71-82. ISBN 978-3-407-32103-9. Zugang zum Volltext eingeschränkt.

2005

Gruber, Hans und Harteis, Christian und Mulder, Regina H. und Rehrl, Monika, eds. (2005) Bridging individual, organisational, and cultural aspects of professional learning/ Learning and Professional Development, Special Interest Group of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI). Roderer, Regensburg. ISBN 3-89783-487-1. Volltext nicht vorhanden.

Harteis, Christian, Bauer, Johannes, Festner, Dagmar, Gruber, Hans und Heid, Helmut (2005) Employment between economic and educational ratio. In: Gruber, Hans und Harteis, Christian und Mulder, Regina H. und Rehrl, Monika, (eds.) Bridging individual, organisational, and cultural aspects of professional learning/ Learning and Professional Development, Special Interest Group of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI). Roderer, Regensburg, 275–290. ISBN 3-89783-487-1. Volltext nicht vorhanden.

Bauer, Johannes, Festner, Dagmar, Gruber, Hans , Harteis, Christian und Heid, Helmut (2005) Error culture in the workplace: Differences between managers and staff members. In: Gruber, Hans und Harteis, Christian und Mulder, Regina H. und Rehrl, Monika, (eds.) Bridging individual, organisational, and cultural aspects of professional learning / Learning and Professional Development, Special Interest Group of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI). Roderer, Regensburg, 259–263. ISBN 3-89783-487-1. Volltext nicht vorhanden.

Gruber, Hans , Harteis, Christian, Mulder, Regina H. und Rehrl, Monika (2005) Introduction. In: Gruber, Hans und Harteis, Christian und Mulder, Regina H. und Rehrl, Monika, (eds.) Bridging individual, organisational, and cultural aspects of professional learning/ Learning and Professional Development, Special Interest Group of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI). Roderer, Regensburg, 5–8. ISBN 3-89783-487-1. Volltext nicht vorhanden.

Festner, Dagmar, Bauer, Johannes, Harteis, Christian, Gruber, Hans und Heid, Helmut (2005) Learning from errors: Good conditions in enterprises? In: Gruber, Hans und Harteis, Christian und Mulder, Regina H. und Rehrl, Monika, (eds.) Bridging individual, organisational, and cultural aspects of professional learning / Learning and Professional Development, Special Interest Group of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI). Roderer, Regensburg, 264–274. ISBN 3-89783-487-1. Volltext nicht vorhanden.

Gruber, Hans und Heid, Helmut (2005) Personnel and organisational development from an economic and an educational perspective. In: Gruber, Hans und Harteis, Christian und Mulder, Regina H. und Rehrl, Monika, (eds.) Bridging individual, organisational, and cultural aspects of professional learning/ Learning and Professional Development, Special Interest Group of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI). Roderer, Regensburg, 234–238. ISBN 3-89783-487-1. Volltext nicht vorhanden.

Strasser, Josef und Gruber, Hans (2005) Reflection and the development of psychological counsellors’ professional knowledge. In: Gruber, Hans und Harteis, Christian und Mulder, Regina H. und Rehrl, Monika, (eds.) Bridging individual, organisational, and cultural aspects of professional learning/ Learning and Professional Development, Special Interest Group of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI). Roderer, Regensburg, 221–226. ISBN 3-89783-487-1. Volltext nicht vorhanden.

Coester, H., Bauer, Johannes, Festner, Dagmar, Gruber, Hans , Harteis, Christian und Heid, Helmut (2005) Responsibility in daily working life: A comparison between managers and staff members. In: Gruber, Hans und Harteis, Christian und Mulder, Regina H. und Rehrl, Monika, (eds.) Bridging individual, organisational, and cultural aspects of professional learning/ Learning and Professional Development, Special Interest Group of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI). Roderer, Regensburg, 253–258. ISBN 3-89783-487-1. Volltext nicht vorhanden.

Harteis, Christian, Bauer, Johannes, Festner, Dagmar, Gruber, Hans und Heid, Helmut (2005) Self-determination in daily working life. In: Gruber, Hans und Harteis, Christian und Mulder, Regina H. und Rehrl, Monika, (eds.) Bridging individual, organisational, and cultural aspects of professional learning/ Learning and Professional Development, Special Interest Group of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI). Roderer, Regensburg, 244–252. ISBN 3-89783-487-1. Volltext nicht vorhanden.

Bauer, Johannes, Festner, Dagmar, Gruber, Hans , Harteis, Christian und Heid, Helmut (2005) The effects of epistemological beliefs on workplace learning. In: Gruber, Hans und Harteis, Christian und Mulder, Regina H. und Rehrl, Monika, (eds.) Bridging individual, organisational, and cultural aspects of professional learning/ Learning and Professional Development, Special Interest Group of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI). Roderer, Regensburg, 239–243. ISBN 3-89783-487-1. Volltext nicht vorhanden.

Gruber, Hans (2005) The role of encapsulation: A perspective across professional domains. In: Gruber, Hans und Harteis, Christian und Mulder, Regina H. und Rehrl, Monika, (eds.) Bridging individual, organisational, and cultural aspects of professional learning / Learning and Professional Development, Special Interest Group of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI). Roderer, Regensburg, 318–323. ISBN 3-89783-487-1. Volltext nicht vorhanden.

Diese Liste wurde erzeugt am Wed Apr 24 00:52:48 2024 CEST.
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner