Startseite UR

Publikationen von Bauer, Johannes

Eine Stufe nach oben
Exportieren als
[feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Gruppieren nach: Datum | Dokumentenart | Keine Gruppierung
Gehe zu: 2012 | 2010 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003
Anzahl der Einträge: 19.

2012

Gruber, Hans und Mohe, Michael (2012) Professional knowledge is (also) knowledge about errors. In: Bauer, Johannes und Harteis, Christian, (eds.) Human fallibility. Professional and practice-based learning, 6. Springer, Dordrecht, S. 71-87. ISBN 978-90-481-3940-8 (print), 978-90-481-3941-5 (e-book). Volltext nicht vorhanden.

Billett, Stephen, Gruber, Hans und Harteis, Christian (2012) Series editors´ foreword. In: Bauer, Johannes und Harteis, Christian, (eds.) Human fallibility. Professional and practice-based learning, 6. Springer, Dordrecht, V-VI. ISBN 978-90-481-3940-8 (print), 978-90-481-3941-5 (e-boook). Volltext nicht vorhanden.

2010

Gartmeier, Martin, Bauer, Johannes, Gruber, Hans und Heid, Helmut (2010) Workplace errors and negative knowledge in elder care nursing. Human Resource Development International 13 (1), 5–25. Volltext nicht vorhanden.

2008

Bauer, Johannes (2008) Learning from errors at work. Studies on nurses' engagement in error-related learning activities. Dissertation, Universität Regensburg.

Gartmeier, Martin, Bauer, Johannes, Gruber, Hans und Heid, Helmut (2008) Negative knowledge: Understanding professional learning and expertise. Vocations and Learning 1 (2), 87–103.

Harteis, Christian, Bauer, Johannes und Gruber, Hans (2008) The culture of learning from mistakes: How employees handle mistakes in everyday work. International Journal of Educational Research 47, 223–231. Volltext nicht vorhanden.

2007

Bauer, Johannes und Gruber, Hans (2007) Workplace changes and workplace learning: Advantages of an educational micro perspective. International Journal of Lifelong Education (26), 675–688. Volltext nicht vorhanden.

2006

Hasanbegovic, Jasmina, Gruber, Hans , Rehrl, Monika und Bauer, Johannes (2006) The two-fold role of epistemological beliefs in higher education: A review of research about innovation in universities. In: Tynjälä, Päivi und Välimaa, Jussi und Boulton-Lewis, Gillian, (eds.) Higher education and working life. EARLI Advances in Learning and Instruction Book Series. Elsevier, Amsterdam, 163–176. ISBN 978-0080450209. Volltext nicht vorhanden.

2005

Harteis, Christian, Bauer, Johannes, Festner, Dagmar, Gruber, Hans und Heid, Helmut (2005) Employment between economic and educational ratio. In: Gruber, Hans und Harteis, Christian und Mulder, Regina H. und Rehrl, Monika, (eds.) Bridging individual, organisational, and cultural aspects of professional learning/ Learning and Professional Development, Special Interest Group of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI). Roderer, Regensburg, 275–290. ISBN 3-89783-487-1. Volltext nicht vorhanden.

Bauer, Johannes, Festner, Dagmar, Gruber, Hans , Harteis, Christian und Heid, Helmut (2005) Error culture in the workplace: Differences between managers and staff members. In: Gruber, Hans und Harteis, Christian und Mulder, Regina H. und Rehrl, Monika, (eds.) Bridging individual, organisational, and cultural aspects of professional learning / Learning and Professional Development, Special Interest Group of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI). Roderer, Regensburg, 259–263. ISBN 3-89783-487-1. Volltext nicht vorhanden.

Festner, Dagmar, Bauer, Johannes, Harteis, Christian, Gruber, Hans und Heid, Helmut (2005) Learning from errors: Good conditions in enterprises? In: Gruber, Hans und Harteis, Christian und Mulder, Regina H. und Rehrl, Monika, (eds.) Bridging individual, organisational, and cultural aspects of professional learning / Learning and Professional Development, Special Interest Group of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI). Roderer, Regensburg, 264–274. ISBN 3-89783-487-1. Volltext nicht vorhanden.

Coester, H., Bauer, Johannes, Festner, Dagmar, Gruber, Hans , Harteis, Christian und Heid, Helmut (2005) Responsibility in daily working life: A comparison between managers and staff members. In: Gruber, Hans und Harteis, Christian und Mulder, Regina H. und Rehrl, Monika, (eds.) Bridging individual, organisational, and cultural aspects of professional learning/ Learning and Professional Development, Special Interest Group of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI). Roderer, Regensburg, 253–258. ISBN 3-89783-487-1. Volltext nicht vorhanden.

Harteis, Christian, Bauer, Johannes, Festner, Dagmar, Gruber, Hans und Heid, Helmut (2005) Self-determination in daily working life. In: Gruber, Hans und Harteis, Christian und Mulder, Regina H. und Rehrl, Monika, (eds.) Bridging individual, organisational, and cultural aspects of professional learning/ Learning and Professional Development, Special Interest Group of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI). Roderer, Regensburg, 244–252. ISBN 3-89783-487-1. Volltext nicht vorhanden.

Bauer, Johannes, Festner, Dagmar, Gruber, Hans , Harteis, Christian und Heid, Helmut (2005) The effects of epistemological beliefs on workplace learning. In: Gruber, Hans und Harteis, Christian und Mulder, Regina H. und Rehrl, Monika, (eds.) Bridging individual, organisational, and cultural aspects of professional learning/ Learning and Professional Development, Special Interest Group of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI). Roderer, Regensburg, 239–243. ISBN 3-89783-487-1. Volltext nicht vorhanden.

2004

Bauer, Johannes, Festner, Dagmar, Harteis, Christian, Heid, Helmut und Gruber, Hans (2004) Fehlerorientierung im betrieblichen Arbeitsalltag. Ein Vergleich zwischen Führungskräften und Beschäftigten ohne Führungsfunktion. Zeitschrift für Berufs- und Wirtschaftspädagogik (100), 65–82. Volltext nicht vorhanden.

Harteis, Christian, Bauer, Johannes, Festner, Dagmar und Gruber, Hans (2004) Selbstbestimmung im Arbeitsalltag. Unterrichtswissenschaft 32 (2), 128–142. Volltext nicht vorhanden.

Harteis, Christian, Bauer, Johannes, Festner, Dagmar und Gruber, Hans (2004) Self-determination in daily working life. In: Radovan, Marko und Đorđević, Neda und Ličen, Nives, (eds.) Current issues in adult learning and motivation: Ljubljana, October 22 - 23, 2003 / Adult Education Colloquium 7. Slovenian Institute for Adult Education, Ljubljana, 212–221. ISBN 961-6130-60-9. Volltext nicht vorhanden.

Bauer, Johannes, Festner, Dagmar, Gruber, Hans , Harteis, Christian und Heid, Helmut (2004) The effects of epistemological beliefs on workplace learning. Journal of Workplace Learning (16), 284–292. Volltext nicht vorhanden.

2003

Bauer, Johannes, Festner, Dagmar, Harteis, Christian, Gruber, Hans und Heid, Helmut (2003) The role of epistemological beliefs for workplace learning. In: Work and lifelong learning in different contexts : 3rd international Conference on researching work and learning. Proc. book VI. University of Tampere, Department of Education, Tampere, S. 20-28. Volltext nicht vorhanden.

Diese Liste wurde erzeugt am Fri Apr 19 15:00:22 2024 CEST.
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner