Startseite UR

Publikationen von Vaahtoranta, Enni

Eine Stufe nach oben
Exportieren als
[feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Gruppieren nach: Datum | Dokumentenart | Keine Gruppierung
Gehe zu: 2021 | 2020 | 2019 | 2018
Anzahl der Einträge: 8.

2021

Suggate, Sebastian Paul , Lenhart, Jan, Vaahtoranta, Enni und Lenhard, Wolfgang (2021) Interactive elaborative storytelling fosters vocabulary in pre-schoolers compared to repeated-reading and phonemic awareness interventions. Cognitive Development 57, S. 100996. Volltext nicht vorhanden.

Vaahtoranta, Enni , Suggate, Sebastian, Lenhart, Jan und Lenhard, Wolfgang (2021) Language exposure and phonological short-term memory as predictors of majority language vocabulary and phonological awareness in dual language learning. Bilingualism: Language and Cognition 24 (2), S. 319-332. Volltext nicht vorhanden.

2020

Lenhart, Jan, Lenhard, Wolfgang , Vaahtoranta, Enni und Suggate, Sebastian (2020) More than words: Narrator engagement during storytelling increases children’s word learning, story comprehension, and on-task behavior. Early Childhood Research Quarterly 51, S. 338-351. Volltext nicht vorhanden.

Lenhart, Jan, Suggate, Sebastian , Lenhard, Wolfgang und Vaahtoranta, Enni (2020) Shared-reading in small groups: Examining the effects of question demand level and placement. Cognitive Development 55, S. 100914. Volltext nicht vorhanden.

2019

Vaahtoranta, Enni, Lenhart, Jan, Suggate, Sebastian und Lenhard, Wolfgang (2019) Interactive Elaborative Storytelling: Engaging Children as Storytellers to Foster Vocabulary. Frontiers in Psychology 2019 (10), S. 1534.

Lenhart, Jan, Lenhard, Wolfgang, Vaahtoranta, Enni und Suggate, Sebastian (2019) The effects of questions during shared-reading: Do demand-level and placement really matter? Early Childhood Research Quarterly 47, S. 49-61. Volltext nicht vorhanden.

2018

Vaahtoranta, Enni, Suggate, Sebastian, Jachmann, Cornelia, Lenhart, Jan und Lenhard, Wolfgang (2018) Can explaining less be more? Enhancing vocabulary through explicit versus elaborative storytelling. First Language 38 (2), S. 198-217. Volltext nicht vorhanden.

Lenhart, Jan, Lenhard, Wolfgang , Vaahtoranta, Enni und Suggate, Sebastian (2018) Incidental vocabulary acquisition from listening to stories: a comparison between read-aloud and free storytelling approaches. Educational Psychology 38 (5), S. 596-616. Volltext nicht vorhanden.

Diese Liste wurde erzeugt am Fri Apr 19 22:29:00 2024 CEST.
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner