Startseite UR

Resource Allocation Heuristics for Unknown Sales Response Functions with Additive Disturbances

Gahler, Daniel und Hruschka, Harald (2016) Resource Allocation Heuristics for Unknown Sales Response Functions with Additive Disturbances. Regensburger Diskussionsbeiträge zur Wirtschaftswissenschaft 488, Working Paper, Regensburg.

[img]
Vorschau
PDF
Download (1MB)
Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 21 Nov 2016 13:04

Zusammenfassung

We develop an exploration-exploitation algorithm which solves the allocation of a fixed resource (e.g., a budget, a sales force size, etc.) to several units (e.g., sales districts, customer groups, etc.) with the objective to attain maximum sales. This algorithm does not require knowledge of the form of the sales response function and is also able cope with additive random ...

plus


Bibliographische Daten exportieren



Dokumentenart:Monographie (Working Paper)
Schriftenreihe der Universität Regensburg:Regensburger Diskussionsbeiträge zur Wirtschaftswissenschaft
Datum:17 November 2016
Institutionen:Wirtschaftswissenschaften > Institut für Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl für Marketing (Prof. Dr. Harald Hruschka)
Klassifikation:
NotationArt
M30Journal of Economics Literature Classification
C61Journal of Economics Literature Classification
C63Journal of Economics Literature Classification
Stichwörter / Keywords:Marketing Resource Allocation; Exploration-Exploitation Algorithm; Monte Carlo Simulation; Optimization
Dewey-Dezimal-Klassifikation:300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Nie, das Dokument wird nicht wissenschaftlich begutachtet werden
An der Universität Regensburg entstanden:Ja
Dokumenten-ID:34818
Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags

Downloads

Downloads im Monat während des letzten Jahres

  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de

Dissertationen: dissertationen@ur.de

Forschungsdaten: daten@ur.de

Ansprechpartner