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Evaluating Marketing Allocation and Pricing Rules by Monte-Carlo Simulation

URN to cite this document:
urn:nbn:de:bvb:355-epub-436792
DOI to cite this document:
10.5283/epub.43679
Gahler, Daniel
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License: Creative Commons Attribution 4.0
PDF - Accepted Version
(1MB)
Date of publication of this fulltext: 04 Sep 2020 05:55


Abstract (English)

The goal of this dissertation is to help practitioners make marketing decisions in situations of little information with high levels of uncertainty. We begin by constructing an allocation procedure and demonstrate that it outperforms all other methods it can be compared to. Next, we compare 8 pricing rules in a monopoly, and determine which rules are preferable, based on the situation. Both of ...

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Translation of the abstract (German)

Das Ziel dieser Dissertation ist es, praktische Marketing-Entscheidungen in Situationen von wenig Information und hoher Unsicherheit zu fällen. Zunächst konstruieren wir eine Allokationsregel, und zeigen, dass sie bessere Ergebnisse liefert als alle anderen bekannten Methoden, mit denen sie sich vergleichen lässt. Anschließend vergleichen wir 8 Preissetzungsregeln im Monopol, und zeigen auf, ...

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