Startseite UR

Erlernen von Priorisierungskompetenz medizinischer Hilfeleistungen am Beispiel der Sichtung: Vergleich zweier Lehrstrategien

Lütcke, B. ; Birkholz, T. ; Dittmar, M. S. ; Breuer, G.



Zusammenfassung

Background Prioritisation competence has relevance beyond emergency medical education and training. Two teaching strategies were compared in this study on the basis of the triage of injured persons. The aim was to describe the teaching method that successfully convey "priority" to novices. Methodology 96 students categorised case vignettes after an introductory lecture and joint development of ...

plus


Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de
0941 943 -4239 oder -69394

Dissertationen: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Forschungsdaten: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Ansprechpartner