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Optimallösungen von Marketing-Allokationsproblemen auf Grundlage von Marktreaktionsfunktionen mit unsicheren Parametern

URN to cite this document:
urn:nbn:de:bvb:355-opus-5904
DOI to cite this document:
10.5283/epub.10363
Werkmeister, Marc
Date of publication of this fulltext: 07 Dec 2005 07:03


Abstract (German)

Knappe Ressourcen bei Marketing Instrumenten wie Verkaufszeit, Werbebudget oder Regalplatz werden durch die Regel Elastizität × Deckungsbeitrag optimal aufgeteilt. Häufig empfehlen die Autoren, entsprechende Parameter aufgrund teurer Erhebungsmethoden oder zu kurzer Erhebungszeiträume subjektiv zu schätzen. Dem Autor ist jedoch kein Aufsatz bekannt, indem der Effekt der Beobachtungsanzahl auf das ...

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Translation of the abstract (English)

Scarce marketing instruments like selling time, advertising budget or retail space are optimized by following the rule elasticity × contribution margin. In the literature considered authors often decide to estimate parameters subjectively because collection of empirical data is expensive or in the short run even impossible. But to the best of my knowledge no author has considered the effect of ...

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