Startseite UR

Directed forgetting in young children: Evidence for a production deficiency

Aslan, Alp, Staudigl, Tobias, Samenieh, Anuscheh und Bäuml, Karl-Heinz T. (2010) Directed forgetting in young children: Evidence for a production deficiency. Psychonomic Bulletin & Review 17 (6), S. 784-789.

Im Publikationsserver gibt es leider keinen Volltext zu diesem Eintrag.


Zusammenfassung

When people are cued to forget a previously studied list of items and to learn a new list instead, such cuing typically leads to forgetting of the first list, and to memory enhancement of the second. In two experiments, we examined such listwise directed forgetting in children (and adults), using a forget cue that placed either high emphasis or low emphasis on the need to forget. In the ...

plus


Bibliographische Daten exportieren



Dokumentenart:Artikel
Datum:2010
Institutionen:Psychologie, Pädagogik und Sportwissenschaft > Institut für Psychologie > Lehrstuhl für Psychologie IV (Entwicklungs- und Kognitionspsychologie) - Prof. Dr. Karl-Heinz Bäuml
Stichwörter / Keywords:episodic memory, directed forgetting, intentional forgetting, inhibition, context-dependent forgetting, cognitive development
Dewey-Dezimal-Klassifikation:100 Philosophie und Psychologie > 150 Psychologie
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Ja, diese Version wurde begutachtet
An der Universität Regensburg entstanden:Ja
Eingebracht am:28 Mai 2010 08:04
Zuletzt geändert:24 Mai 2018 12:08
Dokumenten-ID:15115
Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de

Dissertationen: dissertationen@ur.de

Forschungsdaten: daten@ur.de

Ansprechpartner