Go to content
UR Home

Ein Werkzeug zur datengetriebenen Visualisierung von Shakespeare-Dramen. Konzeption und Implementierung von To See or Not to See

Wilhelm, Thomas (2015) Ein Werkzeug zur datengetriebenen Visualisierung von Shakespeare-Dramen. Konzeption und Implementierung von To See or Not to See. Masters, Universität Regensburg.

This is the latest version of this item.

[img]
Preview
License: Publishing license for publications excluding print on demand
PDF - Published Version
Download (3MB)
Date of publication of this fulltext: 23 Sep 2015 08:12

Abstract (German)

In dieser Arbeit stelle ich das webbasierte, interaktive Textanalysewerkzeug „To See or Not to See“ zur quantitativen Dramenanalyse vor. Damit werden vierzehn Shakespeare-Dramen auf nicht-lineare Weise visualisiert und dem Nutzer datengetriebene Auswertungen angezeigt. Die Datengrundlage bilden die digital annotierten Texte der „Folger Digital Library“ in einem TEI-konformen Format. Diese ...

plus

Translation of the abstract (English)

In this thesis I present the web-based and interactive text analysis tool To See or Not to See which visualizes 14 of Shakespeare’s works in a non-linear way and offers the user data-driven visualizations. It is based on digitally annotated texts by the Folger Digital Library in a TEI-conform format. These static representations of the texts are automati-cally transformed to HTML using a XLST. ...

plus


Export bibliographical data



Item type:Thesis of the University of Regensburg (Masters)
Date:9 April 2015
Referee:Prof. Dr. Christian Wolff
Date of exam:30 April 2014
Institutions:Languages and Literatures > Institut für Information und Medien, Sprache und Kultur (I:IMSK) > Lehrstuhl für Medieninformatik
Languages and Literatures > Institut für Information und Medien, Sprache und Kultur (I:IMSK) > Lehrstuhl für Informationswissenschaft
Interdisciplinary Subject Network:Sehen und Verstehen
Research groups and research centres:Not selected
Related URLs:
URLURL Type
http://www.thomaswilhelm.eu/shakespeareSoftware
Classification:
NotationType
J.5 [Computer Applications]: Arts and Humanities---LiteratureCCS
Keywords:Visualisierung, quantitative Dramenanalyse, Shakespeare, digital humanities
Dewey Decimal Classification:000 Computer science, information & general works > 020 Library & information sciences
Status:Published
Refereed:Yes, this version has been refereed
Created at the University of Regensburg:Yes
Item ID:32474

Available versions of this item

Owner only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

  1. Homepage UR

University Library

Publication Server

Contact:

Publishing: oa@ur.de

Dissertations: dissertationen@ur.de

Research data: daten@ur.de

Contact persons