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Reputational Herding in Financial Markets: A Laboratory Experiment

Roider, Andreas und Voskort, Andrea (2016) Reputational Herding in Financial Markets: A Laboratory Experiment. Journal of Behavioral Finance 17 (3), S. 244-266.

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Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 07 Sep 2016 07:35

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Zusammenfassung

We study reputational herding in Önancial markets in a laboratory experiment. In the spirit of Dasgupta and Prat (2008), career concerns are introduced in a sequential asset market, where wages for investors are set by subjects in the role of employers. Employers can observe investment behavior, but not investorsíability types. Thereby, reputational incentives may arise endogenously. We Önd that ...

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Dokumentenart:Artikel
Datum:2016
Institutionen:Wirtschaftswissenschaften > Institut für Volkswirtschaftslehre und Ökonometrie > Lehrstuhl für Mikroökonomik (Prof. Dr. Andreas Roider)
Identifikationsnummer:
WertTyp
10.1080/15427560.2016.1203322DOI
Klassifikation:
NotationArt
C91Journal of Economics Literature Classification
D8Thesaurus Sozialwissenschaft
G14Nicht ausgewählt
Stichwörter / Keywords:reputation, herding, imitation, financial markets, experiment
Dewey-Dezimal-Klassifikation:300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Ja, diese Version wurde begutachtet
An der Universität Regensburg entstanden:Zum Teil
Dokumenten-ID:34542

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