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Reputational Herding in Financial Markets:
A Laboratory Experiment

URN zum Zitieren dieses Dokuments: urn:nbn:de:bvb:355-epub-309999

Roider, Andreas und Voskort, Andrea (2014) Reputational Herding in Financial Markets:
A Laboratory Experiment.
Journal of Behavioral Finance.

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Zusammenfassung

We study reputational herding in Önancial markets in a laboratory experiment. In the spirit of Dasgupta and Prat (2008), career concerns are introduced in a sequential asset market, where wages for investors are set by subjects in the role of employers. Employers can observe investment behavior, but not investorsíability types. Thereby, reputational incentives may arise endogenously. We Önd that ...

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Dokumentenart:Artikel
Datum:November 2014
Institutionen:Wirtschaftswissenschaften > Institut für Volkswirtschaftslehre und Ökonometrie > Lehrstuhl für Mikroökonomik (Prof. Dr. Andreas Roider)
Klassifikation:
NotationArt
C91Journal of Economics Literature Classification
D8Thesaurus Sozialwissenschaft
G14Nicht ausgewählt
Stichwörter / Keywords:reputation, herding, imitation, Önancial markets, experiment
Dewey-Dezimal-Klassifikation:300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft
Status:Unbekannt / Keine Angabe
Begutachtet:Unbekannt / Keine Angabe
An der Universität Regensburg entstanden:Zum Teil
Eingebracht am:27 Nov 2014 11:27
Zuletzt geändert:02 Jun 2018 06:35
Dokumenten-ID:30999

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