Go to content
UR Home

Informationskompetenz - status quo und Desiderate für die Forschung

URN to cite this document:
urn:nbn:de:bvb:355-opus-7477
DOI to cite this document:
10.5283/epub.10485
Hochholzer, Rupert ; Wolff, Christian
Date of publication of this fulltext: 13 Dec 2006 07:52


Abstract (German)

Ausgehend von gängigen Definitionen der Informationskompetenz untersuchten wir, inwiefern sich Informationskompetenz als Lernziel in Lehrplänen unterschiedlicher Schulstufen wiederindet. Im Anschluß an die Diskussion von Standards zur Informationskompetenz erfolgt eine kurze Vorstellung von Projekten in diesem Bereich, insbesondere an (wissenschaftlichen) Bibliotheken. Schließlich umreißt der ...

plus

Translation of the abstract (English)

Starting from current definitions of information literacy, we look at the relevance of information literacy for current curricula of different schools types. We breifly present information literacy standards and describe major German information literacy projects. Finally we discuss desiderata for future research on information literacy, especially in the fileds of theoretical models, empirical ...

plus


Owner only: item control page
  1. Homepage UR

University Library

Publication Server

Contact:

Publishing: oa@ur.de
0941 943 -4239 or -69394

Dissertations: dissertationen@ur.de
0941 943 -3904

Research data: datahub@ur.de
0941 943 -5707

Contact persons