Go to content
UR Home

Vertriebsstrategien im Retail Banking

Nirschl, Marco, Schimmer, Markus, Wild, Oliver and Wimmer, Andreas (2007) Vertriebsstrategien im Retail Banking. Working Paper.

[img]
Preview
License: Publishing license for publications excluding print on demand
PDF
Download (771kB)
Date of publication of this fulltext: 17 Jul 2007 08:11

Abstract (German)

Das Privatkundengeschäft ist in den letzen Jahren mehr denn je in den Mittelpunkt der geschäftspolitischen Ausrichtung vieler Kreditinstitute gerückt. Vor dem Hintergrund der Kosten- und Erlösprobleme und der zunehmenden Konkurrenz durch ausländische Wettbewerber, Versicherungen und Finanzvertriebe wird in vielen Retail Banken über weit reichende Umstrukturierungen im Vertrieb diskutiert. Die ...

plus


Export bibliographical data



Item type:Monograph (Working Paper)
Date:16 July 2007
Additional Information (public):ISBN 3-937195-04-1
Institutions:Business, Economics and Information Systems > Institut für Wirtschaftsinformatik > Alumni or Retired Professors > Prof. Dr. Dieter Bartmann
Keywords:Privatkundengeschäft , Vertriebsstrategien , Retail Banking , Multikanalbank , Vertriebscontrolling , Beratungsqualität ,
Dewey Decimal Classification:300 Social sciences > 330 Economics
Status:Published
Refereed:Yes, this version has been refereed
Created at the University of Regensburg:Yes
Item ID:10506
Owner only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

  1. Homepage UR

University Library

Publication Server

Contact:

Publishing: oa@ur.de

Dissertations: dissertationen@ur.de

Research data: daten@ur.de

Contact persons