Go to content
UR Home

Der Einfluss von Produktlinienerweiterungen auf Premiumautomobilmarken - wirtschaftsgeschichtliche und marketingwissenschaftliche Analysen

Mauerer, Stefan (2007) Der Einfluss von Produktlinienerweiterungen auf Premiumautomobilmarken - wirtschaftsgeschichtliche und marketingwissenschaftliche Analysen. PhD, Universität Regensburg.

[img]
Preview
License: Publishing license for publications including print on demand
PDF
Download (4MB)
Date of publication of this fulltext: 21 Jun 2007 12:00

Abstract (German)

Premiumautomobilmarken wie Alfa Romeo, Audi, BMW, Jaguar, Mercedes-Benz oder Volvo sind seit den Sechziger Jahren sehr aktiv bei der Einführung neuer Produktlinien. Insbesodere in den letzten Jahren sind immer häufiger Eintritte in kleinere Segmente zu verzeichnen (Beispiele: Mercedes-Benz A-Klasse, Audi A2 und A3, BMW Einser Reihe, Volvo C30). In Zuge dessen kam die Sorge auf, dass dies zu einer ...

plus

Translation of the abstract (English)

Premium automotive brands like Alfa Romeo, Audi, BMW, Jaguar, Mercedes-Benz or Volvo have been actively extending their product lines since the 1960ies. Especially in the last years introductions of vehicles in smaller segments (examples: Mercedes-Benz A-Class, Audi A2 and A3, BMW 1-Series, Volvo C30) have become more and more common. This raised the preocupation that the brands' premium images ...

plus


Export bibliographical data



Item type:Thesis of the University of Regensburg (PhD)
Date:20 June 2007
Referee:Rainer (Prof. Dr.) Gömmel
Date of exam:23 November 2006
Institutions:Business, Economics and Information Systems > Entpflichtete oder im Ruhestand befindliche Professoren > Lehrstuhl für Wirtschaftsgeschichte (Prof. Dr. Rainer Gömmel)
Keywords:Premium-Marke , Produktlinie , Erweiterung , Kategorienmanagement , Produktfamilie , Markenwert , Kraftwagen , Positionierung <Marketing> , Europa , Premiumautomarke , Premiumautomobilmarke , Luxusmarke , Luxusautomobilmarke , Produktlinienerweiterung , premium brand , premium automotive brand , product line extension , luxury automotive brand , luxury brand
Dewey Decimal Classification:300 Social sciences > 330 Economics
Status:Published
Refereed:Yes, this version has been refereed
Created at the University of Regensburg:Yes
Item ID:10565
Owner only: item control page

Downloads

Downloads per month over past year

  1. Homepage UR

University Library

Publication Server

Contact:

Publishing: oa@ur.de

Dissertations: dissertationen@ur.de

Research data: daten@ur.de

Contact persons