| License: Publishing license for publications excluding print on demand (909kB) |
- URN to cite this document:
- urn:nbn:de:bvb:355-opus-13188
- DOI to cite this document:
- 10.5283/epub.12316
Abstract (German)
Im Zentrum dieser Arbeit liegt die Beobachtung der Veränderung des Wissensstandes im Fachbereich Orthopädie im Laufe der medizinischen Ausbildung. Dabei stellt sich die Frage, wo, d.h. in welchem Studienabschnitt das orthopädische Wissen seinen Ausgang nimmt, wo es die stärkste Veränderung erfährt und inwiefern dieses Wissen sich stabilisiert. Die Beurteilung des Wissenszuwachses wird durch die ...

Translation of the abstract (English)
AIM: The aim of the current study was to find out about the student's growth of knowledge and satisfaction in orthopaedics. We performed a survey among 476 students of one faculty. METHOD: We performed an anonymous survey in which the students had to answer a questionnaire which consisted of items according to knowledge in orthopaedics, subjective satisfaction and according to the difficulty of ...
