URN zum Zitieren dieses Dokuments: urn:nbn:de:bvb:355-epub-266145
Grabitz, H. J. und Hammerl, Marianne (1993) Transfer effects as a function of sequential and quantitative schedule constraints. Integrative physiological and behavioral science 28 (2), S. 182-185.
| PDF Download (265kB) |
Zusammenfassung
Schwartz (1982, 1988) found that a pretraining of contingent reinforcement interferes with subsequent rule discovery. The present study investigated the effects of schedule imposed sequential and quantitative constraints (Timberlake & Allison, 1974) on task performance in a subsequent test phase. Sixty-four Ss, students of the University of Duesseldorf, were assigned at random to one of four ...

Bibliographische Daten exportieren
Dokumentenart: | Artikel |
---|---|
Datum: | 1993 |
Institutionen: | Psychologie, Pädagogik und Sportwissenschaft > Institut für Psychologie > Entpflichtete oder im Ruhestand befindliche Professoren > Lehrstuhl für Psychologie (Sozial- und Organisationspsychologie) - Prof. Dr. Marianne Hammerl |
Dewey-Dezimal-Klassifikation: | 100 Philosophie und Psychologie > 150 Psychologie |
Status: | Veröffentlicht |
Begutachtet: | Ja, diese Version wurde begutachtet |
An der Universität Regensburg entstanden: | Unbekannt / Keine Angabe |
Eingebracht am: | 08 Nov 2012 14:31 |
Zuletzt geändert: | 08 Mrz 2017 08:34 |
Dokumenten-ID: | 26614 |