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The undervaluation of corporate reputation as a supplier selection factor: An analysis of ingredient branding of complex products in the manufacturing industry

Lienland, Bernhard, Baumgartner, Alexander und Knubben, Evelyn (2013) The undervaluation of corporate reputation as a supplier selection factor: An analysis of ingredient branding of complex products in the manufacturing industry. Journal of Purchasing and Supply Management 19 (2), S. 84-97.

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Andere URL zum Volltext: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1478409213000241


Zusammenfassung

Prior research studies on supplier selection factors assess vendor reputation as a low ranked criterion. Reputation in these articles, however, only refers to the position in the industry, without considering the role of the final customer. Our results from a survey with 565 individuals suggest that the end user as a stakeholder should be also considered when analyzing a vendor’s prestige. We ...

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Dokumentenart:Artikel
Datum:Juni 2013
Institutionen:Wirtschaftswissenschaften > Institut für Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl für Controlling und Logistik (Prof. Dr. Andreas Otto)
Identifikationsnummer:
WertTyp
10.1016/j.pursup.2013.04.001DOI
Stichwörter / Keywords:Automotive, Complex products, Ingredient branding, Reputation, Selection factors, Supplier selection
Dewey-Dezimal-Klassifikation:300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Ja, diese Version wurde begutachtet
An der Universität Regensburg entstanden:Ja
Eingebracht am:24 Mai 2013 11:45
Zuletzt geändert:24 Mai 2013 11:45
Dokumenten-ID:28269
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