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Examining the influence of uncertainty on marketing mix strategy elements in emerging business to business export-markets

Helm, Roland und Gritsch, Stephanie (2014) Examining the influence of uncertainty on marketing mix strategy elements in emerging business to business export-markets. International Business Review 23, S. 418-428.

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Zusammenfassung

The degree of adaptation or standardization of the marketing program is critical in international business ventures. However, findings within this important research field and, consequently, implications for practice remain contradictory and confusing. The purpose of this paper is to examine determinants of an international marketing-mix strategy within a specific business-to-business context ...

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Dokumentenart:Artikel
Datum:April 2014
Institutionen:Wirtschaftswissenschaften > Institut für Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl für Betriebswirtschaft, insbesondere Strategisches Industriegütermarketing (Prof. Dr. Roland Helm)
Identifikationsnummer:
WertTyp
10.1016/j.ibusrev.2013.06.007DOI
Stichwörter / Keywords:Adaptation; Business-to-business; Globalization; Industrial goods; International marketing strategy; Marketing mix; Standardization; Uncertainty
Dewey-Dezimal-Klassifikation:300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Ja, diese Version wurde begutachtet
An der Universität Regensburg entstanden:Ja
Eingebracht am:06 Mrz 2014 13:58
Zuletzt geändert:06 Mrz 2014 13:58
Dokumenten-ID:29588
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