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The impact of customer-specific and market-related variables on the preference for highly innovative products

Helm, Roland und Conrad, Daniel (2015) The impact of customer-specific and market-related variables on the preference for highly innovative products. Review of Managerial Science 9 (1), S. 61-88.

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Zusammenfassung

This paper presents a new framework for thinking about the predictors of customer decision making with respect to the adoption of highly innovative products in the consumer durables market. Based on the optimum stimulation theory, a comprehensive model for customer behavior is presented, linking the internal predispositions of the individual to their external market perceptions. Empirical results ...

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Dokumentenart:Artikel
Datum:2015
Institutionen:Wirtschaftswissenschaften > Institut für Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl für Betriebswirtschaft, insbesondere Strategisches Industriegütermarketing (Prof. Dr. Roland Helm)
Identifikationsnummer:
WertTyp
10.1007/s11846-014-0123-yDOI
Stichwörter / Keywords:Optimal stimulation theory; Adoption; Innovation; Exploratory consumer behavior; Reputation; Market characteristics; M31; O32; O33
Dewey-Dezimal-Klassifikation:300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Ja, diese Version wurde begutachtet
An der Universität Regensburg entstanden:Ja
Eingebracht am:09 Jan 2015 13:24
Zuletzt geändert:09 Jan 2015 13:24
Dokumenten-ID:31208
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