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Why should I do it myself`? Hedonic and utilitarian motivations of customers' intention to use self-service technologies

URN zum Zitieren dieses Dokuments: urn:nbn:de:bvb:355-epub-318491

Cetto, Alexandra, Klier, Julia und Klier, Mathias (2015) Why should I do it myself`? Hedonic and utilitarian motivations of customers' intention to use self-service technologies. In: 23rd European Conference on Information Systems (ECIS 2015), Münster, Germany.

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Zusammenfassung

Customer self-service technologies (SST) have been gaining increasing economic importance given their proliferation in the customer service industry. Self-service kiosks have gradually been replacing traditional service employees and their progress is expected to continue. The growing relevance of SST results in the need for companies to understand why customers are willing to use SST and which ...

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Dokumentenart:Konferenz- oder Workshop-Beitrag (Vortrag)
Datum:2015
Institutionen:Wirtschaftswissenschaften > Institut für Wirtschaftsinformatik > Entpflichtete oder im Ruhestand befindliche Professoren > Professur für Wirtschaftsinformatik - Qualitätsmanagement und Qualitätssicherung (Prof. Dr. Mathias Klier)
Stichwörter / Keywords:Self-service technology, Repeat use intention, Utilitarian value, Hedonic value
Dewey-Dezimal-Klassifikation:000 Informatik, Informationswissenschaft, allgemeine Werke > 004 Informatik
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Ja, diese Version wurde begutachtet
An der Universität Regensburg entstanden:Ja
Eingebracht am:13 Mai 2015 11:54
Zuletzt geändert:08 Mrz 2017 08:38
Dokumenten-ID:31849
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