Startseite UR

Influence of formal education on cognitive reserve in patients with multiple sclerosis

URN zum Zitieren dieses Dokuments: urn:nbn:de:bvb:355-epub-335888

Weissert, Robert, Lürding, Ralf, Gebel, Sophie, Gebel, Eva-Maria und Schwab-Malek, Susanne (2016) Influence of formal education on cognitive reserve in patients with multiple sclerosis. Frontiers in Neurology 7 (46), S. 1-9.

[img]
Vorschau
PDF
Download (170kB)

Zum Artikel beim Verlag (über DOI)

Andere URL zum Volltext: http://journal.frontiersin.org/article/10.3389/fneur.2016.00046/full


Zusammenfassung

The concept of cognitive reserve (CR) and its influence on cognitive impairment has attracted increasing interest. One hundred twenty-eight patients with multiple sclerosis (MS) from Southern Germany were evaluated during the years 2000 to 2012. Twenty-seven neuropsychological (NP) tests were applied regarding basic cognitive functions, attention, executive functions, visual perception and ...

plus


Bibliographische Daten exportieren



Dokumentenart:Artikel
Datum:29 März 2016
Institutionen:Medizin > Abteilung für Nephrologie
Projekte:Open Access Publizieren (DFG)
Identifikationsnummer:
WertTyp
10.3389/fneur.2016.00046DOI
Stichwörter / Keywords:multiple sclerosis, neuropsychology, cognition, cognitive reserve, educational status
Dewey-Dezimal-Klassifikation:600 Technik, Medizin, angewandte Wissenschaften > 610 Medizin
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Ja, diese Version wurde begutachtet
An der Universität Regensburg entstanden:Ja
Eingebracht am:05 Apr 2016 11:42
Zuletzt geändert:08 Mrz 2017 08:40
Dokumenten-ID:33588
Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags

Downloads

Downloads im Monat während des letzten Jahres

  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de

Dissertationen: dissertationen@ur.de

Forschungsdaten: daten@ur.de

Ansprechpartner