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Sentiment-based predictions of housing market turning points with Google trends

Dietzel, Marian (2016) Sentiment-based predictions of housing market turning points with Google trends. International Journal of Housing Markets and Analysis 9 (1), S. 108-136.

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Veröffentlichungsdatum dieses Volltextes: 25 Apr 2016 12:58

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Zusammenfassung

Purpose – Recent research has found significant relationships between internet search volume and real estate markets. This paper aims to examine whether Google search volume data can serve as a leading sentiment indicator and are able to predict turning points in the US housing market. One of the main objectives is to find a model based on internet search interest that generates reliable ...

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Dokumentenart:Artikel
Datum:2016
Institutionen:Wirtschaftswissenschaften > Institut für Betriebswirtschaftslehre > Lehrstuhl für Immobilienmanagement (Prof. Dr. Wolfgang Schäfers)
Wirtschaftswissenschaften > Institut für Immobilienenwirtschaft / IRE|BS > Lehrstuhl für Immobilienmanagement (Prof. Dr. Wolfgang Schäfers)

Wirtschaftswissenschaften > Institut für Immobilienenwirtschaft / IRE|BS
Identifikationsnummer:
WertTyp
10.1108/IJHMA-12-2014-0058DOI
Stichwörter / Keywords:Forecasting, Real estate, Sentiment, Google trends, Online search query data, Turning points
Dewey-Dezimal-Klassifikation:300 Sozialwissenschaften > 330 Wirtschaft
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Ja, diese Version wurde begutachtet
An der Universität Regensburg entstanden:Ja
Dokumenten-ID:33665
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