Startseite UR

Engaging and maintaining a sense of being informed: Understanding the tasks motivating twitter search

Elsweiler, David und Harvey, Morgan (2015) Engaging and maintaining a sense of being informed: Understanding the tasks motivating twitter search. Journal of the Association for Information Science and Technology (JASIST) 66 (2), S. 264-281.

Im Publikationsserver gibt es leider keinen Volltext zu diesem Eintrag.

Zum Artikel beim Verlag (über DOI)


Zusammenfassung

Micro-blogging services such as Twitter represent constantly evolving, user-generated sources of information. Previous studies show that users search such content regularly but are often dissatisfied with current search facilities. We argue that an enhanced understanding of the motivations for search would aid the design of improved search systems, better reflecting what people need. Building on ...

plus


Bibliographische Daten exportieren



Dokumentenart:Artikel
Datum:2015
Institutionen:Sprach- und Literatur- und Kulturwissenschaften > Institut für Information und Medien, Sprache und Kultur (I:IMSK) > Lehrstuhl für Informationswissenschaft
Identifikationsnummer:
WertTyp
10.1002/asi.23182DOI
Stichwörter / Keywords:information seeking; search strategies
Dewey-Dezimal-Klassifikation:000 Informatik, Informationswissenschaft, allgemeine Werke > 004 Informatik
Status:Veröffentlicht
Begutachtet:Ja, diese Version wurde begutachtet
An der Universität Regensburg entstanden:Ja
Eingebracht am:29 Jun 2016 11:32
Zuletzt geändert:25 Mai 2018 13:57
Dokumenten-ID:33974
Nur für Besitzer und Autoren: Kontrollseite des Eintrags
  1. Universität

Universitätsbibliothek

Publikationsserver

Kontakt:

Publizieren: oa@ur.de

Dissertationen: dissertationen@ur.de

Forschungsdaten: daten@ur.de

Ansprechpartner