Elsweiler, David und Harvey, Morgan (2015) Engaging and maintaining a sense of being informed: Understanding the tasks motivating twitter search. Journal of the Association for Information Science and Technology (JASIST) 66 (2), S. 264-281.
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Zusammenfassung
Micro-blogging services such as Twitter represent constantly evolving, user-generated sources of information. Previous studies show that users search such content regularly but are often dissatisfied with current search facilities. We argue that an enhanced understanding of the motivations for search would aid the design of improved search systems, better reflecting what people need. Building on ...

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Dokumentenart: | Artikel | ||||
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Datum: | 2015 | ||||
Institutionen: | Sprach- und Literatur- und Kulturwissenschaften > Institut für Information und Medien, Sprache und Kultur (I:IMSK) > Lehrstuhl für Informationswissenschaft | ||||
Identifikationsnummer: |
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Stichwörter / Keywords: | information seeking; search strategies | ||||
Dewey-Dezimal-Klassifikation: | 000 Informatik, Informationswissenschaft, allgemeine Werke > 004 Informatik | ||||
Status: | Veröffentlicht | ||||
Begutachtet: | Ja, diese Version wurde begutachtet | ||||
An der Universität Regensburg entstanden: | Ja | ||||
Eingebracht am: | 29 Jun 2016 11:32 | ||||
Zuletzt geändert: | 25 Mai 2018 13:57 | ||||
Dokumenten-ID: | 33974 |